fbpx

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy a kulcsszavak már egyáltalán nem annyira fontosak, mint gondolnád? Mi lenne a reakciód, ha azt a hírt kapnád, hogy a klasszikus SEO-nak leáldozott? Tudod egyáltalán, hogyan keresnek az emberek az interneten ma? Ebben a cikkben lerángatom a leplet néhány meglepő változásról…

A Google algoritmus rendszeresen változik, egyre-másra adják ki az új frissítéseket, a keresőoptimalizálás alapja mégis változatlan: még mindig a kulcsszavak köré szervezzük a tartalmainkat. Pedig nem csak a kereső, hanem az olvasó is más már: mást akar, máshogy keres, máshogy gondolkodik, mint 5 vagy 10 évvel ezelőtt.

A kulcsszókutatás a múlté?

Én lennék a legboldogabb, ha azt mondhatnám, hogy IGEN, mert bevallom őszintén, világéletemben utáltam a munkának ezt a monoton, unalmas részét;)

Azt azért most sem mondanám, hogy teljesen el kell temetni a dolgot, az viszont tény, hogy a kutatás során kapott listádból a legnépszerűbb, úgynevezett short tail kulcsszavakkal nem érdemes már vesződni, mert egyszerűen túl nagy rájuk a verseny. Csak akkor optimalizálj ezekre, ha rengeteg időd, pénzed, energiád van elszipkázni a találatokat a régebb óta működő honlapok elől. És még akkor is kösd fel a gatyódat, mert nem lesz könnyű menet!

De az összetettebb, long tail kulcsszavak sem annyira könnyen megszerezhetőek már, hacsak nem találsz valami egészen különleges kombinációt, amire sokan keresnek, de kicsi a verseny. Nem lehetetlen, de nem is egyszerű, és a sikerhez itt is elég sok befektetésre lesz szükséged.

„Akkor mit csináljak?”

Legyél gondolatolvasó. Mássz bele a célcsoport agyába. Ne csak azt próbáld kitalálni, hogy milyen szót írnak be, amikor valamit keresnek, hanem azt is, hogy mik az igényeik, amikor azt keresik, milyen problémára keresnek megoldást és milyen szavakat használnak.

Ismerős a tanács? Nem véletlen, hiszen elég gyakran szajkózom, hogy a marketing szövegírás első lépése a célcsoport kutatása, csak eddig nem kifejezetten SEO szempontból beszélgettünk róla, hanem általánosságban. Most viszont már a keresőoptimalizálásban is nagyobb szerepet kap a dolog.

A google egyre okosabb, és nem csak arra figyel már oda, hogy mit írsz, hanem arra is, hogy hogyan. És ez alapjaiban változtat meg mindent, amit a keresőoptimalizálásról tudunk.

Vagy mégsem?

Nem véletlenül szoktam emlegetni az emberközpontú SEO fogalmát: itt a fő szempont, hogy az olvasódnak tetsszen a szöveg, és csak másodlagosan figyelünk oda arra, hogy a kereső is értékelje. Hiszen a googlenem fog nálad egy fityinget sem elkölteni, neked a kereső mögötti embert kell megfognod…

De van még egy másik ok is, mégpedig a folyamatosan fejlődő algoritmus, ami egyre jobban fog hasonlítani a felhasználó gondolkásmódjához. Ha eleve ezt veszed célba, ha a humánoknak írsz és nem a robotoknak, akkor az algoritmus-frissítések sem foghatnak ki rajtad.

Mi a helyzet akkor a kulcsszavak használatával?

Még mindig jó, ha bizonyos kulcskifejezések megjelennek a címben, vagy az alcímben, de akkor sem történik már semmi, ha kimarad: a kereső enélkül is egészen jól be tudja majd lőni, hogy miről szól a cikked. Az viszont fontos változás, hogy a kulcsszóhalmozás abszolúte a múlté, egyáltalán nem kell 5-10x belegyömöszölnöd ugyanazt a kifejezést a cikkedbe, anélkül is jó eredményeket érhetsz el! Sőt, még jobbakat is, hiszen az írásaid minősége is jelentősen javul, ha nem lesz minden 5. szavad az, hogy duguláselhárítás.

A kulcsszavak szövegbe gyömködése helyett írj érdekesen, adj hasznos infot, alkoss szenvedéllyel, vesd bele magad a témába és add át a legjobb tudásodat! Nézz utána, mi érdekli az olvasóidat, és ennek alapján állítsd össze – tudatosan! – a tartalommarketingedet. Ezzel sokkal többet érhetsz el, mint száraz, kiizzadt SEO-szövegekkel, amit egy kulcsszólista alapján írtál meg.

A tudatos tervezés az új kulcsszókutatás!

Már nem az számít elsősorban, hogy milyen szavakra írod meg a szövegeket; sokkal nagyobb súlya van annak, hogy a posztjaid hogyan kapcsolódnak egymáshoz és más tartalmakhoz. Ha csak úgy össze-vissza írogatsz (még ha ezt kulcsszólista alapján teszed is), de a posztoknak semmi köze egymáshoz, akkor könnyen elvesznek az éterben. Ám ha eleve úgy tervezed meg a tartalommarketingedet, hogy a bejegyzések egymást erősítsék, akkor a google is jobban kiigazodik majd az oldaladon.

Írtál korábban egy cikket, ami kapcsolódik a mostanihoz? Linkeld! Vannak olyan írásaid, amik érdekesek lehetnek azoknak, akiket ez a téma érdeke? Ajánld őket a poszt alatt! Minimális pluszmunkával jár, mégis sokat dobhat az eredményeiden.

Éppen ezért a következő bejegyzésem is ehhez a témához fog kapcsolódni: beszélgetünk majd a megváltozott keresési szokásokról, és arról, hogyan segíthetsz, hogy az olvasók megtalálják a tartalmaidat:)

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak