„Tudsz keresőoptimalizált szöveget írni nekem?
Milyen arányban használod a kulcsszavakat?”
– hangzik el a kérdés gyakran az ügyfelektől.
A kulcsszavakat – és azok megfelelő arányát – sokan egyfajta varázslatként képzelik el – ha megfelelő mennyiségben szuszakolják a szövegbe, a Google máris garantálja a jó helyezést.
Az ideális kulcsszósűrűség és a Bölcsek Köve
Ez az arányszám pedig legalább olyan misztikus, mint a Bölcsek Kövének receptje; ahány SEO-szakértő, ahány megrendelő, annyi tuti kulcsszóarány!
Egyesek biztos forrásból tudják, hogy 1% a tökéletes mennyiség, mások szerint ez nem kevesebb 3-nál. Vannak olyanok, akik a 8-ra esküsznek, és olyanok is, akik 10%* alá nem hajlandóak menni.
Őket általában megpróbálom lebeszélni erről.
Miért?
Mert nem a Google-nek, hanem a (leendő) vásárlónak készül a szöveg!
A google-helyezés természetesen nem elhanyagolható szempont, de nem árt, ha tudod, hogy a kereső nem fizet neked a jó helyezésért.
A pénzt a látogatótól kapod.
Ha neki nem tetszik, akkor nem ad pénzt.
Ilyen egyszerű.
És ez független a helyezésedtől.
Ha engem kérdeznek az ügyfelek az ideális kulcsszó-arányról, mindig csak diszkréten hümmögök. A saját tapasztalataim ugyanis homlokegyenest szembe mennek néhány guru és SEO-szakember véleményével!
Hipotézisemet azonban igyekeztem magamban tartani, amíg szakmailag megalapozott állításokkal nem tudom alátámasztani.
Szóval beleástam magam a témába; számtalan cikket, blogot és hírlevelet olvastam át, hogy biztos választ adhassak Neked és mindenkinek, aki ezt a kérdést teszi fel nekem.
Ám sehol nem találtam egyértelmű választ.
Úgyhogy elmentem Szilágyi Balázs keresőoptimalizálásról szóló előadására és nekiszegeztem a kérdést: mi az ideális kulcsszósűrűség?
Vigyázat! A válasz meglepő lehet!
(De nem nekem. Én már tudtam.)
Akkor mi az ideális kulcsszósűrűség?
A kulcsszó sűrűsége csak egy apró eleme a Google találati oldalon elért helyezéseknek.
Ahogy a kereső egyre okosabb, úgy lesz egyre jelentéktelenebb ez az elem.
Majdnem 100 anyagot készítek el minden hónapban és sok ügyfelemnél végzünk utánkövetést; a cikk megjelenése után megnézzük és analizáljuk az elért eredményeket, ha kell, javítunk, finomítunk is a szövegeken.
És tudod, hogy mit tapasztaltam?
0,1% is érhet el nagyon jó helyezést, de az is lehet, hogy a 8%-al elveszel a tömegben.
*Csak érdekességképpen: a 10% valamivel több, mint a névelők aránya a szövegben. A 10% azt jelenti, hogy a szöveg minden 10. szava a kulcsszó!
Képzeld el ezt például, hogy 10%-os kulcsszósűrűséggel írom meg ezt a bejegyzést. A kulcsszó: szövegírás.
„Tudsz keresőoptimalizált szövegírást vállalni nekem?
Milyen arányban használod a kulcsszavakat, ha szövegírást kérek?”
– hangzik el a kérdés gyakran az ügyfelektől, amikor szövegírást rendelnek.
A kulcsszavakat – és azok megfelelő arányát – sokan egyfajta varázslatként képzelik el a szövegírásban– ha megfelelő mennyiségben szuszakolják a szövegbe, a Google máris a szövegírásnak köszönhetően garantálja a jó helyezést.
Brr. Ugye milyen idegesítő? (Pedig még csaltam is, mert ragozott alakban használtam.)
A valóságban sokkal több múlik azon, hogy hol használod a kulcsszavakat: vannak bizonyos kulcspozíciók (hehe), ahol mindenféleképpen érdemes elhelyezni őket.
Ilyenek a
- Címsor
- Az első bekezdés (lead)
- Az alcímek
- A meta leírások
- És persze a szövegtörzs… de csak ésszel!
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha ezen kulcspozíciók nagy részébe beleírtad a kulcsszavadat, akkor a Google elégedett lesz.
Persze ez nem garantálja azonnal az 1. helyet a találati listán, hiszen az még számtalan más faktortól függ, de biztos lehetsz benne, hogy ha ezekre odafigyelsz, akkor keresőoptimalizáltnak tekintheted a bejegyzésedet.
Milyen kulcsszavakat használj? Ehhez kapsz némi segítséget ebben a cikkben: SEO tippek szövegíráshoz
Tetszett a bejegyzés? Nyomj a like-ra!
Szeretnél minden blogbejegyzésről tudni? Iratkozz fel a bloglevélre!
Szeretnél napi betevő tippeket, érdekességeket kapni? Találkozzunk a Facebook-on!