fbpx

Az utóbbi időben gyakran felmerült ez a kérdés, hogyan zajlik a tartalommarketing tervezés, és mik kellenek hozzá, szóval nézzük a lépéseket:)

0. A brief

Minden egyes együttműködés, minden szövegírási- illetve marketingfeladat nálam egy brief kitöltésével kezdődik. Az adatlapot még a szerződés aláírása előtt megkapod, itt a vállalkozásod és a kommunikációd legalapvetőbb kérdéseit kell megválaszolnod ahhoz, hogy megismerhesselek. Ezután jön a többi😊

1. Mik a terveid?

Van-e az adott évre/negyedévre/hónapra marketingterved, kulcsszókutatásod, amit figyelembe kell vennem? Ha például jövő héttől akciós lesz nálad a kanapé, akkor már ezen a héten érdemes elkezdeni arról kommunikálnunk, milyen kényelmes kanapéitok vannak, és mennyire fontos a megfelelő kanapé kiválasztása a lakásba, mert ezekkel a tartalmakkal felkeltjük az érdeklődést és megteremtjük az igényt. Így mire bedobod az akciót, márt éhes tömegek állnak sorba a kanapédért.
A kulcsszavak szintén fontosak, hiszen ha azt látjuk a statisztikádban, hogy sokan keresnek a „piros kanapé” kulcsszóra, de nincs még erre optimalizált tartalmad, akkor naná, hogy ez kiemelt helyet fog kapni.

Itt kérdezek rá a SEO kérdésekre is, avagy mik az aktuálisan népszerű kulcsszavak, amikről érdemes lenne írni, vagy mik azok a kulcsszavak, amikre optimalizálni szeretnél.

2. Milyen platformokat vegyek figyelembe a tartalommarketing tervezés során?

Megkérlek, hogy nevezd meg a felületeidet, a kommunikáció gyakoriságát és a szövegek hosszát.
Általában azt szoktam javasolni, hogy MINIMUM

  • legyen egy blogod heti 1 bejegyzéssel, legalább 4-600 szavas terjedelemben
  • legyen egy facebook vagy instagram vagy linkedin profilod, ahova kiteszed az új blogbejegyzések ajánlóját + legalább heti 3 önálló tartalmat
  • érdemes havonta legalább 1 hírlevelet is küldeni.

Ennél persze lehet több is, hosszabb is, a határt gyakorlatilag a rendelkezésre álló energia és költségkeret szabja meg, illetve, hogy te magad milyen formátumokban érzed jól magad.

tartalommarketing platformok
Forrás: Canva

Az önálló tartalmakon túl érdemes keresztmarketinget is csinálni a platformok között, a blogcikkből lehet például egy infografika a pinterestre, egy rövid videó a TikTokra, egy live a facebookra…

2a. Nem tudod, mit is szeretnél?

Semmi gond; könnyű elveszni a különböző platformokban, és nehéz meghatározni, hol érdemes jelen lenned, és melyik az a felület, amivel fölösleges foglalkoznod. Főleg, ha még kezdő vállalkozó vagy. Ha úgy érzed, az egész téma teljesen kínai neked, akkor foglalj egy konzultációs időpontot, és átbeszéljük a lehetőségeidet.

Addig is érdemes elolvasnod az alábbi bejegyzéseket:

3. Vannak-e egyéb aktualitások a területeden?

Például, ha kézműves sörökről kommunikálsz, akkor szeptemberben el ne felejtsük megemlíteni a Belvárosi Sörfesztivált, októberben írjunk-e az Octoberfestről, ha az egészség a témád, akkor télen írjunk-e az immunerősítésről, nyáron a pollenveszélyről, hasonlók. Ha tudománnyal foglalkozol, akkor egy új felfedezést feltétlenül meg kell említenünk. Gondold végig, mik azok a szezonális/aktuális dolgok, amik várhatóan előkerülnek a következő hónapban.

Én szeretem úgy összeállítani a tartalommarketinget, hogy legyen egy központi témája, íve; nálam például tematikusan volt időszak, amikor a sales oldalakról írtam sorozatot, vagy éppen a tartalommarketingről. Ilyenkor a kommunikációmat minden platformon erre igyekeztem felfűzni, bemelegítő kérdésekkel, posztokkal, utókommunikációval.

4. Vannak-e visszatérő „rovataid”?

Szintén fontos, hogy vannak-e olyan bejáratott tartalmi elemek, amiket figyelembe kell vennem a tervezésnél. Ilyen például nálam a facebook oldalon a #GYIKkedd vagy a #péntekimotiváció rovat.

5. Eddig te dolgoztál… mostantól én, avagy jöhet a tartalommarketing-terv!

A fentiek alapján általában már összeáll a fejemben a tartalomterv-kezdemény, csak fel kell töltenem a részletekkel. Erre több módszer is létezik, például az esernyő-módszer, vagy pillar-method, ezeket általában kombinálom, illetve előfordul, hogy inspirációs alapnak bevetem a ChatGPT-t is. Meglepő módon, 21. század ide vagy oda, én még mindig papíron, tollal-ceruzával-post-itekkel-színes filcekkel szeretek legjobban tervezni, ebből áll össze végül a kontentnaptár.

Hamarosan küldöm neked a dokumentumot, amiben csatornákra lebontva megtalálod a posztokat, összefüggésekkel és egymásra irányításokkal.

És ha kész van a tartalomterv… kezdődhet a munka, azaz a terv feltöltése valódi szövegekkel!

Ha szeretnéd inkább te megtervezni a tartalommarketingedet és megírni a szövegeidet, érdemes beszerezned az Írd meg magad! könyvet, amit hozzád hasonló lelkes vállalkozóknak írtam:)

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Szeretnél még több hasznos tippet?

Megjelent az írd meg magad! szövegíró tankönyv vállalkozónak, amibe 336 oldalnyi tömény okosságot írtam bele a szövegírásról, vásárlói pszichológiából, vállalkozásról, tartalommarketingről, értékesítésről…

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak