fbpx

A Selector Online Marketing Ügynökség vendégcikke

A helyesen végzett kulcsszóelemzés, a megfelelő kulcsszavak megtalálása alapvető fontosságú a SEO sikeréhez, ezért nagyon fontos, időt szánj arra, hogy megtaláld az oldal szempontjából releváns kulcsszavakat, kifejezéseket. 

De mi is az a kulcsszó? 

A kulcsszó egy vagy több szóból álló keresési kifejezés, amelyet a felhasználó ír be a keresőbe, és amely a keresett oldalhoz vezeti. A Google keresőjének célja, hogy felhasználóinak a lehető legjobb válaszokat adjon az általuk keresett kérdésekre, ezért azokat az oldalakat fogja megmutatni, melyeket a legjobbnak ítélt.

A kulcsszavak pontos kiválasztása a weboldal pozicionálásának alapja, ezért a kulcsszólistának jól átgondoltnak és átfogónak kell lennie. Tartalmaznia kell azokat a szavakat, melyek az oldal tevékenységével összefüggnek, és melyekre a felhasználók keresést kezdeményeznek. 

A kulcsszavak kiválasztásához először is tekintsük röviden át, hogy milyen kulcsszótípusok léteznek:

Általános kulcsszavak

Ezek a szavak általában egy vagy két szóból állnak. Ahogy a nevükből is következik, általánosak, így nem árulják el a felhasználók pontos szándékait. Az általános kulcsszavak általában nagy keresettségűek és erős rájuk a verseny, ami azt jelenti, hogy nem könnyű az oldalt pozícionálni az ilyen típusú kifejezésekre.

Ilyen például a „marketing szövegírás”

Összetett Kulcsszavak 

Több szóból álló összetett szavak és kifejezések. Részletesebb információk, például termékekről vagy szolgáltatásokról. A több szavas, úgynevezett összetett hosszú farkú kulcsszavakra ritkábban keresnek rá, ezért verseny is kisebb rájuk, így könnyebb lehet a pozicionálás. A márkakifejezések általában magas konverziót érnek el, mert a keresőbe beíró emberek már rendelkeznek bizonyos ismeretekkel az adott cégről.

Ide tartozik például a „marketing szövegírás könyv”

Márkakulcsszavak

Olyan kifejezések, ahol a cég, márka vagy termék neve megjelenik. Nagyon jól használhatóak, abban az esetben, ha olyan márkáról van szó, melyet a felhasználók már saját maguktól beírnak a keresőbe. Jellemzően jóval kisebb ezekre a kulcsszavakra a verseny.

Ilyen lehet a „marketing szövegírás könyv Nagy Tímea birge”

Forrás: Unsplash.com

Kulcsszavak mint kérdések 

A felhasználók gyakran írnak be komplett kérdéseket a keresőbe. A hosszabb, több szavas kérdések formájában beírt kulcsszavakra jellemzően kisebb a verseny, jól lehet használni a például blogbejegyzések témaválasztásához.

Példa: „hogyan találd meg a kulcsszavaidat”

Regionális kulcsszavak

Az ilyen típusú kifejezéseket a helyi kereséseknél használják, így különféle helyszíni szolgáltatásokat kínálnak, vagy egyszerűen csak az oldal a helyi közönséget szeretné elérni. Jellemzőjük, hogy az egyik szó leggyakrabban egy város vagy megye neve. 

Ilyen lehet a „marketing szövegíró budapest”

De kell-e egyáltalán még kulcsszó 2019 után?

5 hasznos eszköz a kulcsszavak megtalálásához

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő kulcsszavakat, tudnunk kell mi az adott oldal célja, miért jött létre, kiknek szól, és mit kíván elérni. Ha a weboldal értékesítés céljára jött létre, akkor meg kell határozni milyen terméket vagy szolgáltatást kíván értékesíteni az oldal.

A kulcsszókutatáshoz jól jön a segítség. Szerencsére nagyszerű alkalmazások léteznek, melyek segítségével könnyen és gyorsan találhatunk kulcsszavakat az oldalunkhoz.

Google kereső

Maga a Google nagyon hasznos információkat ad az oldalunkhoz kapcsolódó kulcsszavak megtalálásában. Egy adott kifejezés beírása után a Google azt is elárulja, hogy milyen kapcsolódó szavakra keresnek rá a felhasználók. Ezenkívül a keresési eredményoldal alján hasonló keresésekre vonatkozó javaslatokat is megmutat, melyből ötleteket meríthetünk kulcsszavaink megtalálásához. 

Google kulcsszótervező

Ha fizetett Google Ads kampány is fut akkor – akárcsak a SEO pozicionálás – esetében meg kell találni a jól működő kulcsszavakat. Ebben egy külön eszköz, a Google Ads Kulcsszótervező segít, melyet nagyon hatékonyan lehet mindenfajta kulcsszókereséshez használni. A kulcsszavak mellett azt is megmutatja,, hogy a hónap során a felhasználók hányszor keresnek bizonyos kifejezéseket.

Keyworldtool.io

Az ingyenes opcióban korlátozott számú kulcsszót biztosít, de a Google mellett más keresőmotorokat is vizsgál mint a (Yahoo, Bing) és olyan platformokat is, mint a Youtube vagy az Instagram. 

Surfer SEO 

Könnyű használhatósága miatt szeretik sokan ezt az eszközt, mert egyből google oldalain mutatja meg az eredményeket, akárcsak maga a Google kereső. A számunkra érdekes kifejezés beírása után az eszköz a keresetthez hasonló kifejezésekből álló, azt és kérdéseket tartalmazó találatokat ad.

Ubersuggest.io

Többfunkciós alkalmazás, amely nemcsak a kulcsszavak megtalálásában segít, hanem sok egyéb adatot is szolgáltat róluk. Nem kell mást tenni, mint beírni egy kifejezést a keresőmezőbe, és az alkalmazás megmutatja milyen gyakran keresik a felhasználók és mik a kapcsolódó kifejezések. Nagyon hasznos funkciója, hogy minden kulcsszóhoz megmutatja az első 10 oldalt is.


A fenti blogbejegyzés a Selector Online Marketing Ügynökség munkatársától származik.

Kulcsszóelemzés és kulcsszavak használata:

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak