fbpx

Neked van email automatizmusod? És hoz havonta legalább 5 millió forintot? Ha bármelyik kérdésre is NEM a válaszod, akkor ez a cikk most neked szól:)

Engedd meg, hogy elmeséljek egy sikertörténetet, ami február végén-március elején esett meg.

@birge.webszovegek

Így kerestünk 5,5 millió forintot pár hét alatt az ügyfélnek email automatizmussal – és így tudok segíteni neked is benne! (részlet a márciusi Vállalkozói Fogadóórából) kisvállalkozóimarketing #vállalkozóitiktok #webszövegek #vállalkozólife kérdezzfelelek vállalkozóifogadóóra

♬ eredeti hang – birge webszövegei – birge webszövegei

Februárban csináltunk a Pinx.hu csapatával egy email automatizmust egy webshopnak, ami egy speciális hobbival foglalkozik (a nevét direkt nem akarom leírni.) Műfajukban ők az egyik legismertebb és legnépszerűbb webáruház, de nem az egyetlen, tehát nem arról van szó, hogy konkurencia nélküli piacon hasítottunk.

A Pinx hozta a stratégiát és a technikai hátteret, engem most csak a szövegírással bíztak meg – tudod, email tárgyak, címsorok, edukatív és sales anyagok, satöbbi. Csak a szokásos.

Alig telt el 1-2 hét, amikor jött az info, hogy ugyan még be sem élesítették a teljes rendszert, csak egy része működik, de máris 5,5 millió forint extra bevételnél tartanak.

Pár hét alatt.

(Ha videón néznéd meg, meséltem róla a márciusi Vállalkozói Fogadóórán.)

Nem hangzik rosszul, ugye?

Mit szólnál hozzá, ha neked is csinálnánk ilyet? Nézzük meg,

Milyen email automatizmusokat érdemes építeni?

Számtalan lehetőség van, most csak a legalapabbakat soroltam fel, mindegyikhez mutatok saját példát is. Kreatív, személyes stratégiáért vegyük fel a kapcsolatot, nézzük át a bizniszedet, és találjuk ki, hogyan tudjuk a legtöbbet kihozni az email automatizmusokból!

Kosárelhagyó automatizmus

Abszolút klasszikus probléma webshopoknál, hogy valaki összenézegeti a termékeket, beleteszi szépen a kosarába, majd közbejön valami, vagy félreteszi és jól nem fizet. Igazán bosszantó, de a legtöbb cég rájött már arra, hogy ha ilyenkor küld egy levelet az illetőnek, akkor általában lehet csökkenteni a kosárelhagyások számát.

Forrás: Canva

Ám ez még csak az alapszint, van ennél feljebb is: célzott üzenetekkel, egyedi ajánlatokkal, egymásra épülő sorozatokkal nem csupán a kosárelhagyást lehet csökkenteni, hanem a kosárértéket is növelheted, vagyis rá tudjuk venni az embert, hogy fizetés előtt dobjon még be egy-két dolgot. Tudod, mint a kasszánál a csokit.

Nem csak webshopoknál, hanem szolgáltatásoknál is működhet, ha azokat automatizáltan, webshop-szerűen össze lehet kattintgatni. Az én esetemben például ha rendszeres tartalommarketinget rendelsz, és hétről-hétre én írom a cikkeidet, miért ne csapnánk hozzá egy hírlevelet is, hogy a feliratkozóidat értesítsük a friss tartalmakról?

Vásárlás utáni automatizmus

Valaki vett valamit? Hurrá! Ez azt jelenti, hogy most épp nagyon szeret téged, és bizalmat szavazott neked. Ne csak annyit írj vissza neki, hogy „köszönjük a vásárlást”, hanem foglalkozz a lelkével, és hidd el, megtérül! Kérdezd meg, elégedett-e a folyamattal, kérj visszajelzést. Ajánlj új, kiegészítő vagy ráépülő termékeket/szolgáltatásokat. Az Írd meg magad! könyv mellé én például személyre szabott konzultációt és mentorálást szoktam javasolni.

Welcome on board!

Másik népszerű megoldás – ezzel sem mondok újat – a feliratkozás utáni hírlevél-sorozat, amiben bemutatod magad, a termékeidet, szolgáltatásaidat, bizalmat építesz és szintén vásárlásokat generálhatsz. Nálam különböző pontokon, különböző anyagokra vagy értesítőkre iratkozhatnak fel az érdeklődők, és (majdnem) mindegyikhez van egy egyedi automatizmusom.

Bye-bye-bye

Szoktad kitakarítani az email listádat? Időről-időre érdemes átnézni és elbúcsúzni azoktól, akik soha nem nyitják meg, nem reagálnak, nem kattintanak és nem vesznek tőled semmit. Főleg, ha fizetős listát használsz, hiszen ez esetben ők konkrétan viszik a pénzedet.

De miért ne írnál előtte egy rövid, pár levélből álló sorozatot csak nekik? Lehet, hogy még vissza tudod csábítani őket, lehet, hogy amúgy megnyitják, csak technikai gond miatt ez nem látszik a statisztikádban. De akár meg is kérdezheted tőlük, mi nem tetszik, és tudsz javítani a leveleiden – nagyon hasznos tud lenni egy ilyen automatizmus is. (Ezt körülbelül évente szoktam lefuttatni azoknak, akik már legalább 2 hónapja nem nyitottak meg semmit, és tök jó visszajelzéseket szoktam kapni.)

Na tessék, most megint 3 napig ezt a dalt fogjuk énekelni.

Mi a legjobb az email automatizmusokban?

Nem akarlak kiábrándítani: egy ilyet összerakni nem kis munka, és nem a szövegírással vagy a stratégiával kezdődik, hanem a vállalkozásod és a célcsoportod átvilágításával. Innentől számítva napok-hetek telhetnek el, mire összerakjuk a stratégiát, elkezdjük kidolgozni a leveleket, majd utána idő kell annak, hogy az automatizmus szabad szemmel is jól látható eredményeket hozzon. Az említett webshopnak eleve nagy a forgalma, sok a feliratkozója, ezért viszonylag gyorsan jöttek a számok, de kisebb vállalkozásnál ez tovább tarthat.

Miért ajánlom mégis, hogy csináljunk neked egy ilyet?

Mert csak egyszer kell megépíteni, beletenni a munkát, utána már csak némi csiszolást, aktualizálást leszámítva igazából nem nagyon van dolgod vele. Ha beidőzíted a leveleket, akkor elketyegnek magukban és nagyon jó passzív bevételszerző eszközökké válnak. Tudod, ahogy a vállalkozós toposz tartja: keress pénzt, amíg alszol, nyaralsz vagy (az én esetemben) motorozol, hagyd a munkát másra!

A fentiek ráadásul csak az alappéldák, ezeket lehet a végtelenségig turbózni, sőt, ha az AI-t is bevonjuk a buliba, akkor a határ tényleg a csillagos ég lesz!

Mit gondolsz, készen állsz arra, hogy neked is építsünk egyet? Írj rám, vegyük fel a kapcsolatot és keressünk neked is marhasok pénzt!

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak