Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy tehetséges, de nem túl sikeres pöttyösgomba-festő lány, Példa Tamara.
Tamara gyönyörű pöttyösgombákat alkotott, csodájára jártak barátai, így hát úgy döntött, hogy az interneten fogja értékesíteni műveit, hogy jól meggazdagodjon belőle.
Eljárt különféle képzésekre, megtanulta, hogy a honlap, a hírlevél, a blog, a rendszeres kampányok nagyon-nagyon fontosak. Olvasta a mesét a tücsökről és a hangyáról, elhatározta, hogy ő rendszeresen foglalkozik majd olvasói lelkével, előre tervezi a bejegyzéseket, a hírleveleket, és nem lesz olyan, mint a tücsök, aki csak úgy ciripel a világba!
Tamara többször is leült hírlevelet írni, de nem igazán élvezte. Eléggé nyögvenyelős volt a dolog, lassan haladt, nem is igazán úgy jöttek a szavak, ahogy elképzelte, egy-egy levéllel legalább 3 órát, de volt olyan, hogy egy fél napot is elszüttyögött!
Egyszer kiszámolta: három óra alatt 5 pöttyösgombát tudna megfesteni, amit 20 000 Ft-ért tudna eladni, vagyis ennyibe került neki egy-egy hírlevél.
Ráadásul fölöslegesnek is érezte az egészet, hiszen a leveleit nem nyitották meg, sok volt a leiratkozója és nagyon-nagyon kevés a vásárlója! Volt olyan kampány, ami egyetlen pöttyösgombát sem adott el, pedig hej, de milyen szépek voltak!
„Hát bolond vagyok én?” – gondolta Tamara. „Évente 1 040 000 forint bevételkiesést jelent nekem a hírlevélírás (hiszen ennyi értékben nem festett pöttyösgombát ezidő alatt), és nulla bevételt hoz! A hírlevél hülyeség!”
Ugyanezt gondolta a blogbejegyzésekről, sőt, egy idő után a kampányokról is.
Tamara szép, lassan csődbe ment.
Pedig ha megbízott volna egy szövegírót…
Persze nem akart „még több pénzt” kiadni erre a „fölösleges hülyeségre”, ami nulla bevételt hozott neki.
Pedig ha tovább számolt volna, rájön, hogy egy szövegíró éves díja ugyanennyi blogbejegyzésre 202 800 forint, és neki egy percet sem kellett volna írással foglalkoznia, vagyis tényleg tudott volna 1 040 000 forint értékben pöttyös gombákat festeni.
Amit a hatékony szövegek segítségével valószínűleg el is tudott volna adni!
Mondd Tamara: megérte?
Ugye te nem vagy sem tücsök, sem Tamara?
Ugye te előre tervezel és tényleg rendszeresen kommunikálsz a célcsoportod felé?
Ugye ha nem megy, akkor szakszerű segítséget kérsz és nem adod fel?
Legyen 2014 a mesés marketing éve!
Ez jó! :o)))
Örülök, hogy tetszik:)