„Milyen volt az expo?”
„Megérte?”
Nagyon sokan kérdeztek az elmúlt pár napban a 19-i expo tapasztalataival kapcsolatban, úgyhogy ideje volt összeszedni végre az egészet egy posztba:)
A rövid válasz: igen, megérte. Talán nem rögtön, forintra, de emberileg, szakmailag mindenféleképpen, és voltak olyan pozitív hozadékai is, amikre nem számítottam.
Az előkészületek
De kezdjük az elején. A múltkor már meséltem arról, hogy eredetileg nem is akartam jelentkezni kiállítónak, hanem gyakorlatilag meghívtak, sima, mezei látogatói jegyet vettem, és utána jött az email, hogy nem szeretném-e kiállítóira upgradelni, mert nagyon kellene szövegíró stand. Pár nap gondolkodási időt kértem, és belementem.
Elég szép kihívás volt, mert a látogatói jelentkezések valamikor nyár magasságában voltak, én pedig szeptember végén bólintottam rá a dologra, vagyis kb. 5 hetem volt arra, hogy mindennel elkészüljek az expora – minden olyannal, amin a legtöbb kiállító már fél éve dolgozott. Maga a stand csak az egyik volt a kihívások közül. A design Flamich Gábor munkája, akinek jópár éjszakán át rágtam a fülét, mire elkészült. Nem volt egyszerű, hiszen 0 előzetes elképzelésem volt arról, hogyan is kellene kinéznie, és menet közben küldtem neki a „ezt a csíkot inkább mégis oda, a szöveget meg ide, és ne ez a kép legyen rajta, hanem az..” jellegű emaileket. A türelméről sokat elárul, hogy amikor végre elkészültünk és elküldte emailben a látványtervet, akkor az email tárgya „f**king final version” lett. Ezúton is köszönöm neki a kitartást.
És ez volt a könnyebbik része. A nehezebbik az volt, hogy teljesen új weboldalt, és teljesen új ajánlato(ka)t akartam magammal vinni. Ha régebb óta olvasol, akkor biztosan egyetértesz velem abban, hogy ráfért már egy ráncfelvarrás az oldalamra, ez szintén pár nap alatt készült el, de a visszajelzések alapján egyértelmű siker.
(Emellett persze folyamatosan ment a „rendes” munka is, készültek az anyagok a meglévő ügyfeleknek, jöttek új megkeresések, sőt, az egyik kiállító, Méhész Tamás szórólapját is én írtam, hasonló rohamtempóban. Ő végül annyira hálás volt, hogy bele is tett a képregénybe:))
Ajánlatból többel is készültem:
- Egy játékkal, hogy „megmozdítsam” az érdeklődőket: több száz boríték volt egy serlegben, egy részükben kisebb-nagyobb nyeremények lapultak. Ebből azok húzhattak, akik feliratkoztak a listámra.
- Egy SEO Tartalommarketing csomaggal, aminek az árába beszámítottam a belépőjegyet, vagyis az első hónapban olcsóbban lehetett hozzájutni a bejegyzésekhez.
- És most először, az Expon debütált az Írd meg magad! online szövegíró tanfolyamom, ami amúgy október 25-ig elérhető, utána legközelebb januárban indul. Erre szintén csinos kedvezményt lehetett kapni.
2012-ben már voltam egyszer hostess egy kiállítói standon, azóta látogatóként majdnem minden évben kint voltam, elég sokat beszélgettem a kiállítókkal, és úgy vettem észre, hogy az expo inkább a bemutatkozásról szól, nem a helyszíni értékesítésről. Én is így készültem.
Úgy gondoltam, hogy az 1. lesz a legnépszerűbb, és nagyon sokan akarnak majd játszani (ezért készültem 500 borítékkal), utána a tanfolyam lesz majd a legkeresettebb, mert ezt nagyon jó áron adtam, végül pedig a szövegírásra lesznek érdeklődők.
A 2017-es Marketing Expo tapasztalatai…
…egyáltalán nem hozták a papírformát. No nem mintha ezt bánnám;)
A legtöbb érdeklődő már konkrét kérdésekkel érkezett, pontosan tudták, mit akarnak. A játék érdekes extra volt csupán, de a legtöbben nem emiatt jöttek oda, hanem azért, mert a szövegírás érdekelte őket. Sokan voltak, akik ismerték már a Webszövegek oldalt, vagy azért, mert itt-ott találkoztak már vele, vagy azért, mert az expo kiállítóit végigböngészve megnézték, hogy mire számítsanak. Ők főleg azért jöttek oda, mert látni akarták az embert az oldal mögött, és fel akarták tenni személyesen is a kérdéseiket. Annyira háttérbe szorult szegény játék, hogy a „zsákbaszövegek” nagy részét haza is hoztam – most az elkövetkezendő 5 évtizedre el vagyok látva mini-borítékokkal:)
A legtöbb résztvevő egyértelműen „haladó” vállalkozó volt, aki nem akart a szövegírással szöszölni, hanem kerestek valakit, aki megcsinálja nekik. Sokan annyira tudatosan érkeztek, hogy ott, a helyszínen szerződést is kötöttek velem, szóval a következő hónapokban nem fogok unatkozni:) A SEO Tartalommarketing csomag annyira népszerű volt, hogy ha lesz időm szusszanni egyet, akkor fel fogom tenni ide a weboldalra is. (Ha ezt olvasva érdekel a dolog, de a Szolgáltatások között még nem leled, írj egy emailt vagy kommentet és megírom a részleteket.)
A tanfolyam iránt is sokan érdeklődtek, de itt egyértelműen látszott, hogy több információt kellett volna róla adnom előre, mert ott, 2-3 percben nem igazán volt lehetőség arra, hogy elmagyarázzam, mitől is különleges ez a tréning. Utólag, miután elolvasták a részleteket, többen érdeklődtek…
Milyen érzés volt kiállítónak lenni a Marketing Expon?
Izgalmas, érdekes, és bevallom, hihetetlenül fárasztó is. 5 hét alatt raktam össze a weboldalt, a tanfolyamot, kidolgoztam az új ajánlatokat, standot tervez(tet)tem, szórólapért szaladgáltam, pólót készíttettem (amit végül nem is vettünk fel:)), előző este építkeztünk, kipakoltunk, másnap reggel fél 7-re érkeztünk és este 8-ig maradtunk. Napközben enni sem volt időm, egész nap 3 pogácsa és 2 csík csoki tartotta bennem a lelket.
De amíg be nem zárt a Marketing Expo, mindezt alig éreztem, mert hajtott az adrenalin. Jó volt beszélgetni az érdeklődőkkel, arcokat csatolni azokhoz, akik eddig csak egy név voltak a hírlevél-listámon, régi ismerősökkel találkozni, új emberekkel megismerkedni, visszacsatolást kapni a munkámról, és feltérképezni, mi érdekel titeket a legjobban.
Szóval igen, szerintem megérte!
(Egyedül azt sajnálom, hogy az előadásokra nem volt alkalmam bemenni, pedig volt köztük több olyan is, ami nagyon érdekelt volna. Szóval ha te meghallgattad, akkor mesélj róla bátran, itt a kommentekben!)