„2014 a tartalommarketing éve lesz” – hirdette számtalan blog, weboldal, cikk; én is kifejtettem a nézeteimet ezzel kapcsolatban az év elején.
Akkor úgy gondoltam, hogy a tartalommarketing önmagában nem egy új találmány, leginkább a spanyolviaszhoz hasonlítóható, de örvendetes, hogy 2014-ben újrafelfedezik és elkezdik tudatosan használni az emberek.
A tartalommarketing ugyanis egy piszok jó dolog.
Nem csak azért, mert a Google algoritmusváltozásai egyre jobban értékelik a hasznos tartalmat (bár ez sem utolsó szempont), hanem azért, mert az olvasóid, a későbbi vásárlóid kapnak végre hasznos tartalmat.
Tudatos tartalommarketinggel nekik segítesz: azoknak, akik később pénzt fognak nálad hagyni.
Ha olyan tartalmat adsz, ami akkor is hasznos, ha nem vesznek tőled semmit, akkor később jó eséllyel hozzád fordulnak, amikor már elszánták magukat a vásárlásra.
Ez a bizalomépítés, a szakértői státusz építésének a szakasza, ami a tartalommarketing egyik fontos célja és pozitív hozadéka egyben.
2014 elején még csak jósolgatni próbáltunk; lássuk, hogy az idei év tapasztalatai igazolták-e a kristálygömbben látottakat?
2014-ben egyre több olyan ügyfelem volt, aki – felismerve a tartalommarketing fontosságát – nem csupán egy-egy szöveget, hanem komplett stratégiát, ütemezési tervet kért tőlem.
Sokan vannak, akik nem csupán céltalanul blogolgatnak, hanem tudatosan építkeznek egész évben.
És sokan vannak, akik csak most ismerkednek a dologgal, még nem igazán értik, hogy ez mire jó, nem tudnak elegendő időt és energiát áldozni rá, és elkövetnek néhány hibát – aminek az az eredménye, hogy a tartalommarketing nem működik náluk. Sokukkal előfordul, hogy egy idő után elfogy a lelkesedésük és feladják az egészet.
Ezekre a kezdeti nehézségekre közösen szoktuk kidolgozni a megoldásokat, amíg az első botlásokból sikeres, tudatos tartalommarketing lesz.
Lássuk, mik a leggyakoribb hibák, amikor az ember úgy dönt, hogy tartalmat gyárt a weboldalára, avagy
Milyen a rossz tartalommarketing?
- Ad-hoc
„Hú, most van egy témám, írj nekem gyorsan egy blogbejegyzést” – mondta egyik ügyfelem úgy néhány havonta.
Ez önmagában nem baj, ha közben folyamatosan kommunikálsz más csatornákon; ha aktív a facebook-oldalad, rendszeresen hírlevelezel, van videocsatornád, vagy rendszeresen jelentkező hanganyagod, elvégre a tartalommarketing nem csak az általam írt szöveges tartalmakat jelenti.
De sajnos a fenti ügyfél nem készített semmit; az egész kommunikációja ad-hoc jellegű volt, néha kitett egy posztot, aztán hetekig semmit, és nem értette, miért nem özönlenek a látogatók, miért nem konvertál a weboldala.
Szerencsére azóta felismerte, mennyivel hatékonyabb a tudatos tartalommarketing, így már végre hasznot is hoz a blogja:) - A levegőben lógós
„Kitettem a blogbejegyzést a weboldalra két napja, de alig olvasták el páran.”
Hallottad már azt a hasonlatot, hogy weboldalt készíteni olyan, mint a város legeldugottabb utcájában boltot nyitni?
Hiába kiváló az árud, hiába gyönyörű a kirakatod, kedves az eladó, jók az árak, az emberek nem fogják maguktól megtalálni a boltodat.
Hirdetni kell.
Egy honlap esetében ez nem is olyan nehéz; a jó SEO már negyed siker, és ráadásul rengeteg egyéb lehetőséged is van, amivel a blogodra irányíthatod az embereket; kiteheted a friss, ropogós posztokat a facebook oldaladra, kiküldheted hírlevélben, blogértesítőben, facebook- vagy AdWords hirdetéseket kreálhatsz hozzá, készíthetsz egy videót, amiben összefoglalod a lényeget, felteheted twitterre, Google+ -ra, LinkedInre (ha szakmaibb tartalmakat gyártasz), sőt!
Kiteheted több felületre, többször is!
A facebook például csak a követőid töredékének mutatja meg a posztjaidat, ezért ha jó időzítéssel 2-3x is megosztod, akkor garantáltan többen látják, mint ha csak egyszer szégyellősen felteszed, hogy „itt van”. - A hűbele-balázs
„Hú, hajnali egyre kész lettem a feltöltéssel, gyorsan fel is tettem a facebookra, hogy itt az új blog, de alig hárman nézték meg.”
Olvasd el az előző pont végét és mantrázzuk együtt;
a facebookra minden posztot többször kell feltenni.
a facebookra minden posztot többször kell feltenni.
a facebookra minden posztot többször kell feltenni.
Persze nem ugyanazt háromszor; először megoszthatod, hogy itt a friss blog, aztán mondhatod mondjuk, hogy „láttad-e már a legújabb posztot”, esetleg pár hét múlva felteheted újra, hogy „igaz, nem friss, de még mindig érvényes”, csinálhatsz egy „az év legolvasottabb posztjai”-hetet szilveszter előtt, amikor minden nap mást teszel fel…Ha gondolkodás nélkül megosztod, amikor készen van (és csak akkor), akkor nagyon kevesen fogják látni.
Ha hajnali egykor teszed fel, akkor csak a baglyok.
Ha hétfő reggel, akkor csak azok, akik otthon ülnek, vagy facebookoznak a munkahelyen. (és ezt nem minden munkahely tolerálja)
Ha kedden délben, akkor csak azok, akik nem mentek ebédelni.Időzítés!
- Aki hisz a varázslatban
Vannak, akik megkapják a kész szöveget, majd egy elegáns CTRL+C+CTRL+V kombinációval beillesztik a blogjukra és rányomnak a publikálásra. Kész is van!
Nincs formázás*, nincsenek képek, rosszabb esetben a tördelés is szétesett, így az olvasó számára egy nagy katyvasz az egész, semmi kedve nincs ahhoz, hogy ezt most elolvassa.
Márpedig, ha nem olvassa el, akkor a lájkjára, megosztására sem számíthatsz…A szöveg nem varázslat, ez csak a dolog fele; kell hozzá a fogyasztható körítés is. Formázatlan szöveget feltenni a honlapodra kicsit olyan, mint bepanírozott nyers húst adni a családnak vasárnap ebédre…
Amikor felteszel egy szöveges bejegyzést az oldaladra, akkor használd az előnézeti képet; hogyan fog kinézni a cikk a valóságban?
Nem biztos, ugyanis, hogy a szerkesztőfelületed megtartja a Word-beli formázásokat, könnyen lehet, hogy eltűnnek a kiemelések, a beállítások, sőt, megváltozhat a tördelés is.A jó webszöveg olvasható. Legyen benne pár kép is, ami vonzza a szemet és megtöri az egyhangúságot és ne felejtsd el más tartalmaidat is belinkelni, hogy az olvasó minél tovább az oldaladon maradjon, minél több tartalmadat olvassa (és nézze) végig.Itt írtam korábban arról, hogy milyen a jól olvasható webszöveg.Ha nem akarsz, vagy tudsz ezzel foglalkozni, tőlem kérheted úgy is a szövegedet, hogy feltöltöm helyetted a blogodra képekkel, illusztrációkkal, és a megfelelő formázással.
Ide kattintva kérhetsz árajánlatot szövegírásra +feltöltésre
*Mindig, minden szöveget formázva adok át; benne vannak a SEO és az olvasó számára egyaránt fontos kiemelések, odafigyelek a tördelésre és természetesen a helyesírásra is. De fontos tudnod, hogy néhány tartalomkezelő rendszer nem veszi át a Word formázásait, előfordul, hogy megváltoztatja azokat. Mindig ellenőrizd a feltöltött szöveget!
És akiknek bevált a tartalommarketing 2014-ben…
Természetesen a kezdeti botlások és a fenti rossz példák után/mellett számtalan sikerünk volt ügyfeleimmel a 2014-es évben (tudatosabbakkal már korábban is:)).
Sokkal többen voltak, akiknél nem csak működött, de konkrét hasznot hozott a tartalommarketing idén.
Azok, akik tudatosan, rendszerbe foglalva használták, akik odafigyeltek a külcsínre és a belbecsre egyaránt, akik mindent megtettek azért, hogy a kész tartalom eljusson az olvasóig (és tényleg hasznos legyen a számára!) – vagy akik mindezzel engem bíztak meg – azok mind növekvő olvasottságról, növekvő aktivitásról és nem mellesleg növekvő bevételekről számoltak be:
„Sales oldal, hirdetés szövegek: nőtt, nőtt, minden nőtt!
Gyorsan rájöttem, hogy a szövegírás is egy szakma. Minden szakmában vannak kiválóságok, nagyon profik.Tímea ellenállhatatlan hangnemben képes megszólítani az olvasókat.”
Molnár Katalin, az Egészséges Kávé blog háziasszonya
„Az analytics adatok szerint megnőtt a látogatók által az oldalon eltöltött idő hossza. Úgy látszik, nem csak én szeretem birge szövegeit olvasgatni, hanem a látogatóim is. 🙂
A QR Jewel Kids biztonsági gyermekékszer bekerült egy NLCafe-s összeállításba. Mivel velük semmilyen közvetlen kapcsolatom nincs, bizonyára a google-ön keresztül találtak rá az oldalamra. Ez az egyetlen cikk a weboldal forgalmát az ötszörösére növelte!”
Csernai Kata, QR Jewel kids
Szeretnél minden blogbejegyzésről tudni? Iratkozz fel a bloglevélre!
Szeretnél napi betevő tippeket, érdekességeket kapni? Találkozzunk a Facebook-on!
Tudtad, hogy már a Kisvállalkozz Okosan oldal szakértői közt is találkozhatsz velem?
Nem csak a szövegírásról kaphatsz hasznos tippeket, de van AdWords-, adózási-, pénzügyi-, és számtalan más szakértő is a csapatban.
Kattints ide és böngéssz a hasznos cikkek közt!