Egy korábbi bejegyzésben azt feszegettem, hogy mik azok a kérdések, amiket át kell gondolnod, mielőtt szöveget (vagy bármilyen más marketing anyagot) rendelsz valakitől.
Most egy kicsit tovább megyek – összeírtam egy rövid kérdőívet, amit most megosztok veled.
Ezeket a kérdéseket* általában mindenkinek felteszem, aki szöveget rendel nálam; ez a kiindulási pont.
Aztán ha az alapokat már látom, akkor jönnek a személyre szabott kérdések:)
*sőt, ennnél sokkal többet, de természetesen nem fogom a konkurencia orrára kötni a kérdőív teljes tartalmát:)
Miért osztom ezt meg veled?
Mert ez a marketinged alapjának az alapja. Ezeket a kérdéseket akkor is fel kell tenned magadnak, ha nem rendelsz mostanában semmilyen marketing anyagot. Ha ezekkel nem vagy tisztában, akkor honnan tudod, hogy ki vagy te, mi különböztet meg a konkurenciától?
Sőt! Honnan tudod a legfontosabbat? Honnan tudod, mit akar a célcsoportod és hogyan szolgálhatod őket ki a lehető legjobban?
Jöjjenek hát a kérdések:
A célcsoport
- Ki a célcsoportod?
Ne azt írd, hogy „mindenki, aki szereti a fagyit!” Gondold át, hogy konkrétan kiket szeretnél megszólítani és miért. - Milyen felületen tudod elérni őket?
Sokat facebookoznak? Szakmai cikkeket olvasnak inkább? Offline vagy online tájékozódnak? Milyen konferenciákra, kiállításokra, rendezvényekre járnak? - Mi a legnagyobb problémájuk?
Azon problémák halmaza, amire a te terméked/szolgáltatásod kínálja a megoldást - Mit jelentene számukra, ha végre megoldaná valaki a problémájukat?
Pl.: Lefogynának-> szebbek lennének-> megnőne az önbizalmuk-> könnyebben találnának párt
A termék/szolgáltatás
- Milyen problémára nyújt a te terméked/szolgáltatásod megoldást?
- Hogyan különbözteted meg magadat a konkurenciádtól?
Miben vagy más/jobb/rosszabb/szebb/okosabb/stb.? - Legnagyobb konkurense(i)d:
Az(ok) a cég(ek), akik ugyanezzel, vagy hasonlóval foglalkoznak és konkurenciának tartod
Kérdések a szöveggel kapcsolatban
- Milyen kulcsszavak szerepeljenek a szövegben?
- Milyen stílusúak legyenek a szövegek?
Tegezős? Magázós? Barátságos? Hivatalos? - Szoktál hasonló szöveget írni? Mennyi időt töltesz el vele általában?
Vigyázz!
A válaszok többsége szigorú szakmai titok, jobb, ha nem kötöd a konkurenseid orrára!
Ezért most NEM kérem, hogy a kommentek között válaszolj a kérdésekre.
De ha úgy érzed, hogy van még kérdés, ami szerinted fontos lehet, nyugodtan írd ide!
Tetszett a bejegyzés? Nyomj a like-ra!
Szeretnél minden blogbejegyzésről tudni? Iratkozz fel a bloglevélre!
Szeretnél napi betevő tippeket, érdekességeket kapni? Találkozzunk a Facebook-on!
Szeretnéd TE eldönteni, hogy miről írjak legközelebb?
Kérdésed van az online szövegírással kapcsolatban és szeretnél rá választ kapni?
Kattints ide és írd meg!