fbpx

Egy korábbi bejegyzésben azt feszegettem, hogy mik azok a kérdések, amiket át kell gondolnod, mielőtt szöveget (vagy bármilyen más marketing anyagot) rendelsz valakitől.

Most egy kicsit tovább megyek – összeírtam egy rövid kérdőívet, amit most megosztok veled.
Ezeket a kérdéseket* általában mindenkinek felteszem, aki szöveget rendel nálam; ez a kiindulási pont.

Aztán ha az alapokat már látom, akkor jönnek a személyre szabott kérdések:)

*sőt, ennnél sokkal többet, de természetesen nem fogom a konkurencia orrára kötni a kérdőív teljes tartalmát:)

Miért osztom ezt meg veled?

Mert ez a marketinged alapjának az alapja. Ezeket a kérdéseket akkor is fel kell tenned magadnak, ha nem rendelsz mostanában semmilyen marketing anyagot. Ha ezekkel nem vagy tisztában, akkor honnan tudod, hogy ki vagy te, mi különböztet meg a konkurenciától?
Sőt! Honnan tudod a legfontosabbat? Honnan tudod, mit akar a célcsoportod és hogyan szolgálhatod őket ki a lehető legjobban?

Jöjjenek hát a kérdések:

A célcsoport

  1. Ki a célcsoportod?
    Ne azt írd, hogy „mindenki, aki szereti a fagyit!” Gondold át, hogy konkrétan kiket szeretnél megszólítani és miért.
  2. Milyen felületen tudod elérni őket?Kresz táblák kérdőjelekkel
    Sokat facebookoznak? Szakmai cikkeket olvasnak inkább? Offline vagy online tájékozódnak? Milyen konferenciákra, kiállításokra, rendezvényekre járnak? 
  3. Mi a legnagyobb problémájuk?
    Azon problémák halmaza, amire a te terméked/szolgáltatásod kínálja a megoldást
  4. Mit jelentene számukra, ha végre megoldaná valaki a problémájukat?
    Pl.: Lefogynának-> szebbek lennének-> megnőne az önbizalmuk-> könnyebben találnának párt

A termék/szolgáltatás

  1. Milyen problémára nyújt a te terméked/szolgáltatásod megoldást?
  2. Hogyan különbözteted meg magadat a konkurenciádtól?
    Miben vagy más/jobb/rosszabb/szebb/okosabb/stb.?
  3.  Legnagyobb konkurense(i)d:
    Az(ok) a cég(ek), akik ugyanezzel, vagy hasonlóval foglalkoznak és konkurenciának tartod

Kérdések a szöveggel kapcsolatban

  1. Milyen kulcsszavak szerepeljenek a szövegben?
  2. Milyen stílusúak legyenek a szövegek?
    Tegezős? Magázós? Barátságos? Hivatalos?
  3. Szoktál hasonló szöveget írni? Mennyi időt töltesz el vele általában?

Vigyázz!
A válaszok többsége szigorú szakmai titok, jobb, ha nem kötöd a konkurenseid orrára!

Ezért most NEM kérem, hogy a kommentek között válaszolj a kérdésekre.

De ha úgy érzed, hogy van még kérdés, ami szerinted fontos lehet, nyugodtan írd ide!

Tetszett a bejegyzés? Nyomj a like-ra!
Szeretnél minden blogbejegyzésről tudni? Iratkozz fel a bloglevélre!
Szeretnél napi betevő tippeket, érdekességeket kapni? Találkozzunk a Facebook-on!

Szeretnéd TE eldönteni, hogy miről írjak legközelebb?
Kérdésed van az online szövegírással kapcsolatban és szeretnél rá választ kapni?
Kattints ide és írd meg!

 

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak