Jó étvágyat!

steak, burgonya, koktélparadicsom...“Levegőn érlelt Mangalica sonka szeletkék, balzsamozott kerti zöldség korongokkal és extra szűz olíva olajban pirított rusztikus kenyér falatokkal tálalva.”

“Szaftos és puha borjú darabkák, lassan főzött piros paprikás és tejfölös mártásban tálalva. Legnépszerűbb ételünk!”

Ínycsiklandó, ugye?
Hiába, az éttermek tudják, hogy mit kell tenniük ahhoz, hogy a vendég szájában összefusson a nyál.
Bevallom őszintén, valahányszor ilyeneket olvasok az étlapon, legszívesebben mindenből ennék egy kicsit! Ilyenkor sajnálom, hogy csak egy gyomorral rendelkezem:)

Képzeld el, hogy betér a “vendég” a te honlapodra, webshopodba és ilyen leírásokkal találkozik:

“Gigabyte notebook. 17,3 hüvelykes kijelző. AMD E2-1800 1,7 GHz processzor. 4GB DDR3 memória. AMD Radeon HD 7340M videokártya. 500 GB merevlemez. Free Dos operációs rendszer.”

“Egy teljes esküvő-lakodalom alkalmával legalább 500-700 kép készül, ezeket a fotókat , teljes méretben és web tartalomhoz igazítva 1200px méretben is minőségi arany bevonatú KODAK CD/DVD-n mindet átadjuk a párnak.
Az elkészült fotókból közösen kiválogatva 100 képet extra kidolgozás után (retus, szépia, FF. , effektek) CD/DVD-n adjuk át szintén a megrendelőinknek.”

Csorog már a nyálad?
Nekem sem.
Nem is kaptam kedvet a vásárláshoz!

Nem elég, ha az oldaladon szép képek vannak a termékeidről, szolgáltatásaid előtte-utána állapotáról.
Igaz, hogy egy kép többet ér ezer szónál, de nem helyettesíti azokat!
Néha a szavakra is komoly szükség van. Ha nem is ezerre:)

Hatalmas különbség van eközött:

“Aquolina Pink Sugar by Aquolina

Típus: női
Kiszerelés: x ml
Illatösszetevők: szicíliai narancs, málna, fügelevél, vanília, karamell, vattacukor, gyöngyvirág, édesgyökér, őszibarack
Illatcsalád: édes-vattacukros

és eközött:

“Aquolina Pink Sugar by Aquolina

Ki mondta, hogy vége a napos időknek? Miért legyen a következő pár nap a “vénasszonyoké”? Csempészd vissza a nyarat a mindennapokba ezzel az édes, bódító, csábító illattal.

A szicíliai narancs frissessége, a málna édessége, az őszibarack zamata és a vattacukor játékossága mosolyt csal arcodra minden reggel, amikor ebből a parfümből hintesz magadra.

Te döntöd el, kit engedsz elég közel magadhoz, hogy elcsábítsa privát illatfelhőd, hogy visszarepítse az elmúlt nyár mézédes forgatagába…”
Forrás: Parfüméden Webáruház

Egy jó leírástól érzed az ízeket, az illatokat, hallod a hangokat és az olvasó is pontosan tudja, hogy mit várjon a pénzéért cserébe, mivel változtatod meg az életét, mitől lesz neki egyszerűbb, könnyebb, sikeresebb, boldogabb, szebb, jobb.

Mert (ugye emlékszel még az alaptételre?) az olvasó mindig magáról akar hallani, őt ő érdekli a legjobban.

Biztos vagyok benne, hogy amit árulsz, az szuperhatékony és kiváló minőségű.
De legyünk őszinték, senki nem azért megy fel a honlapodra, mert ki szeretné próbálni a termékedet, hanem azért, mert valami olyat kínálsz, amire szüksége van. Vagy (nők esetében;)) amire nincs szüksége, de vágyik rá:)

HÁZI FELADAT!

kétségbeesett tanulás: tankönyv, víz, szövegkiemelő, jegyzetfüzet...Mi tehát a teendőd, ha több bevételt szeretnél?

  • Képzeld azt, hogy a terméked egy étel, te vagy a főszakács és a weblapod az étlap.
  • Gondold át, hogy aki nálad akar enni, az pontosan mit is szeretne: tápláló ebédet, egészséges ételt, édes kényeztetést vagy valami gyorskaját, ami pillanatnyilag megoldja az éhség-problémát?
  • Fogj egy nem túl étvágygerjesztő leírást a honlapodról és írd át nyálcsorgatóra!
  • Az előtte-utána állapotot pedig oszd meg itt a kommentek között, hátha mások is kedvet kapnak:)
  • Oszd meg másokkal is a bejegyzést, hívd meg a barátaidat ebbe az étterembe, de titkold el a konkurenciád elől!

A trükk nem csak akkor működik, ha éttermet vezetsz, vagy – mint a példában – parfüm webáruházad van. Még a legunalmasabb termékekről is lehet – sőt kell! – érdekesen írni.
Erről is mutatok példát hamarosan, kövess szorgalmasan a Facebookon!

Ételek innen.
Termék- és szolgáltatásleírások innen és innen.
Kép forrása: sxc.hu

Share Button

9 Responses so far.

  1. Előtte:
    Teljes értékű, prémium minőségű száraztáp táplálékallergiás, vagy egészséges, felnőtt macskáknak. Fehérjeforrás: 100% bárányhús, szénhidrátforrás:100% rizs.
    Természetes antioxidánsokkal.

    Utána:
    Eleged van a sok mesterséges színezéket, szóját és mindenféle melléktermékeket meg nyesedékeket tartalmazó tápból?

    Kínáld vacsorára ezt a lakomát házi tigrisednek, mert ő megérdemli, hogy a legjobbat kapja! Csak bárányból és rizsből készítették nagy szeretettel (és persze tudománnyal – Európa egyik legnagyobb táplálkozástudományi szakembere állította össze a Trovet tápok receptúráját), hogy a kis mancsok elégedetten dagasszanak utána!

    Egyre kell csak figyelned: tartsd be az adagolást, mert könnyen túleszik magukat a cicák ezekből a fenséges falatokból!

    Előre szólunk egy mellékhatás tekintetében: több pénzt tudsz majd költeni macskajátékokra, mert ebben a tápban igazi tápanyagok vannak, semmi sallang – vagyis sokkal kevesebet kell adnod belőle, mint a gyenge minőségű eledelekből. Számold ki, mennyi ideig elég egy nagy zsák belőle! Próbáld ki kis zsákkal, melyiket szereti a legjobban a kis dorombolód (mert ugye, elég határozott ízlésviláguk van – de nem jövünk zavarba, van bárányos-rizses, nyulas-rizses is), aztán örvendeztesd meg egy nagy zsákkal!

    Figyelem – ez nem “bárányos”, ez bárányból van! 100%-ban ez a fehérjeforrás – nem csak megijesztették pár százalékkal!

    Annyira tiszta és könnyű, hogy kölyökcicák etetésére is tökéletesen alkalmas. Mivel csak egyféle fehérje- (bárány), és széhidrátforrást (rizs) tartalmaz, ezért állatorvosi hypoallergén táp, de ez ne zavarjon meg – ha nem allergiás a cicád, akkor is hálás lesz érte neked, ha ezzel a remek étellel kényezteted, hiszen egy teljes értékű eleség a legegészségesebb cicának is, hogy ereje teljében ugrálhasson és rosszalkodhasson.

    Itt:
    http://bolt.vitapet.hu/trovetbaranyosrizsesmacskatap500g

    • birge szerint:

      Minket meggyőztél, Káosz, a házi tigris alig várja, hogy elhozzam végre a csomagját:)

      Többiek?

  2. Benke Éva szerint:

    Húú Sophie, ezt aztán jól megírtad, nagyon guszta :)

  3. Himer Csilla szerint:

    Erősen gondolkodom rajta, hogyan tudok színes, szagos, ízes, stb. leírást adni egy coachingülésről… Főleg, hogy nem feltétlen a lelki békét “árulom”, hanem éppen a kizökkentést a mindennapokból, a megszokott gondolati kerékvágásból. Arra meg nem mindenki vágyik.

    Van ötleted, Birge, merre kéne elindulnom?

    (Ezzel már régóta kínlódom, mert a gondolkodásmód megváltoztatása nem elég vonzó, sem az, hogy felelősséget vállaljon valaki magáért. Így meg minden szövegem olyan, mintha én baromira akarnék segíteni olyanoknak, akik nem is biztos, hogy akarják. Tudod, amikor az úttörő akkor is átkíséri a nénit a túloldalra, amikor az át sem akart menni tipikus esete.)

    • birge szerint:

      Én a helyedben abból a tételből indulnék ki, hogy aki mindig ugyanazokat csinálja, az ne várja el, hogy majd más, jobb, szebb lesz az élete.
      Ahogy Einstein is mondta: “Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen.”
      Szerintem neked nem kell megváltanod azokat az embereket, akik nem akarják, senkit nem kell meggyőznöd. A cél az, hogy azoknak, akik változtatni akarnak, meg tudd mutatni az irányt.

  4. Fanni szerint:

    egyértelműen jobb az új! :)
    maximum egy picit hosszú ahhoz, hogy minden tápnál ilyen hosszú leírást olvassak végig…

  5. […] még erre a blogbejegyzésre? És erre? Játszottunk egy olyat, hogy írjunk ínycsiklandó leírásokat a termékeknek, […]

  6. […] mert a szépírás és a marketing szövegírás különbözik egymástól. A hatékony marketingszövegek komponálásának művészete […]

  7. […] hirdetések, videók, hanganyagok, reklámok az utolsó előtti lépésben pedig egy ínycsiklandó termékleírás, vagy egy nyálcsorgató sales-oldal, ami igazán vonzóvá teszi az […]

Vélemény, hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.