Új év, új lendület! Ebben a bejegyzésben a tartalommarketing-tervezésről lesz szó, megmutatom, hogyan legyen elég témád az év mind a 12 hónapjára:) A bejegyzéshez egy fiktív vállalkozást fogtam, amelyik kutyakiképzéssel foglalkozik, de természetesen bármilyen más vállalkozásra is ráhúzható a modell.
1. Fogj egy üres papírt
(Vagy word-dokumentumot, Notino oldalt, mindmapet, bármit, amiben kényelmesen szeretsz dolgozni.)
2. Írd fel a „esernyő” témádat,
vagyis azt a témát, ami a leginkább lefedi az EGÉSZ vállalkozásodat. A mi esetünkben ez a KUTYA lesz.
3. Írj fel 12 altémát,
ami ehhez kapcsolódik. Ez részint a te szolgáltatásaidból induljon ki, részint pedig azokat a fájdalompontokat érintse, amik megjelennek a követőidnél. Nem kell, hogy 100%-ban a bizniszedhez kapcsolódjon.
4. Válaszd ki egyenként a témákat
és keress rá a google-ban. Görgess le a „Mások ezeket a kérdéseket is felteszik” részhez. (Nálam ez csak akkor működik, ha angolul keresek rá az adott témára, ezért minimális nyelvtudás szükséges a módszerhez.)
Ha ezeket a kérdéseket lenyitod és újra becsukod a kis nyíl segítségével, akkor újabb és újabb kérdéseket dob fel. Addig csináld ezt, amíg találsz legalább 30 szuper kérdést minden témádhoz. Ezek azért jó témák, mert ezeket a kérdéseket valóban feltették az emberek, tehát tényleg olyan tartalmakat tudsz kreálni, ami érdekli a célcsoportodat.
5. A témákat és a kérdéseket tedd be egy táblázatba.
Itt rajtad áll, hogy valamiféle ívre fűzöd fel, ami illeszkedik a marketing tervedhez, vagy teljesen véletlenszerűen fogod kidolgozni az egyes kérdéseket. Én az első verziót javaslom😊
Nagyon sokféle módszer létezik a tartalommarketing-tervezésre és a blogok megírására, ezek a korábbi cikkek is segíthetnek benne:
Persze a tervezés a könnyebb része – a terveket végre is kell hajtani;)
Szeretnél még többet tanulni a szövegírásról?
Megjelent az írd meg magad! szövegíró tankönyv vállalkozónak, amibe 336 oldalnyi tömény okosságot írtam bele a szövegírásról, vásárlói pszichológiából, vállalkozásról, tartalommarketingről, értékesítésről…