Azt hinné az ember, hogy ennél egyszerűbb kérdés nincs is a témában.
Azért kell egy jó szövegíró, hogy jó szövegeket írjon.
Ám a válasz (természetesen) korántsem ilyen egyszerű.:)

“Én egész jól tudok írni” – gondolja időnként magában az egyszeri vállalkozó – “ugyan miért költsek olyan szolgáltatásra, amit magam is meg tudok csinálni?”

Erre a kérdésre kétféle válasz van:

  • Az egyik: ha a vállalkozásod nem az írásról szól, ha a blog, a hírlevél, a sales oldal csak egy eszköz, amivel termékedet vagy szolgáltatásodat akarod eladni, akkor az írás egy nemszeretem dologgá válik, ami csak elveszi az idődet azoktól a dolgoktól, amiket szeretsz, vagy amiket sokkal fontosabb lenne megcsinálni.
    Sőt! Az írást egy idő után akkor is nyűgnek érzed, ha korábban semmi problémád nem volt vele.
  • A másik: ha sokat foglalkozol területeddel és szakértővé válsz, előbb-utóbb úgy érzed, hogy bizonyos dolgok mindenki számára egyértelműek. Nem is érted, hogy mit nem lehet érteni rajtuk.
    Aztán egyszer csak jön egy laikus – mert nem mindenki olvassa ám végig a blogodat a kezdetektől! – aki feltesz egy olyan kérdést, ami alapjaiban rengeti meg rendszeredet. Hiszen annyira alap dologról van szó!

Elárulok egy nagy titkot: megrendelőim nagy része elég jól ír. Sőt, nagyszerűen.
Nem azért kérnek meg engem, mert ők nem tudják megcsinálni.
De ők már eljutottak arra a szintre, amikor rájöttek: a szövegírási feladat leadásával felszabaduló idejük sokkal értékesebb, mint az az összeg, amit nekem kifizetnek érte!

Képzeld el, van egy ismerősöm, aki heti három napon keresztül írja, csiszolgatja a hírleveleit.
Eközben persze elintéz ezt-azt is közben, de az agya félig mégis a hírlevélen dolgozik.

Euró mint egéralátétEz az ismerős gondolt egy nagyot és megkért engem, hogy átmenetileg váltsam le ebben a feladatban.
Egy havi hírlevél-adagja körülbelül 16 000 forintjába kerül.
Soknak tűnik?
Lehet.
Viszont írás helyett teljes szívvel-lélekkel a vállalkozására tud koncentrálni és ezalatt az idő alatt cége a fenti összeg többszörösét keresi meg.

Megéri?

Ráadásul már az első hírlevélnél kiderült, hogy teljesen más szemszögből közelítem meg, mint azt korábban ők szokták, így sikerült új színt vinni hírleveleikbe, egy kicsit felfrissíteni a megszokott sablonokat.

Hát ezért van szükség egy jó szövegíróra;)

Nemsokára egy másik bejegyzésben elmesélem azt is, hogy miért nem lesz bárkiből jó szövegíró…
De legközelebb ennél sokkal fontosabb kérdésekről lesz szó!

Tetszett a bejegyzés? Nyomj a like-ra!
Szeretnél minden blogbejegyzésről tudni? Iratkozz fel a bloglevélre!
Szeretnél napi betevő tippeket, érdekességeket kapni? Találkozzunk a Facebook-on!

Szeretnéd TE eldönteni, hogy miről írjak legközelebb?
Kérdésed van az online szövegírással kapcsolatban és szeretnél rá választ kapni?
Kattints ide és írd meg!

 

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak