Itt az ebédidő, beszélgessünk egy kicsit az evésről.

Tegnap ugyanis olyan érdekes ebédbe botlottam, hogy mindenféleképpen meg szeretném osztani a tapasztalataimat.

2013, július, 40 fok, hőségriadó.

A bevásárlóközpont bejáratától pár lépésnyire – ahol az ember már megnyugodott a klímától, de még nem hűlt le teljesen a teste – szórólapos lánykák osztogatják az emeleti “frozen joghurt” (magyarul: joghurtfagyi) szórólapját. A vásárlónak átfut a fején: 40 fokban úgyis valami könnyűt és hideget enne, ez meg joghurt, tehát egészséges, olyan, mint a fagyi, csak lelkiismeretfurdalás nélkül (még a kalóriát és a zsírtartalmat is feltüntették a szórólapon, csak hogy biztosra menjenek a bikiniszezonban).

Elhelyezkedés, promóció: ötös.

Felmegy a vásárló az emeletre, meglátja az árakat: 10 dkg csak 390 forint, ez azért egész kellemes. Ráadásul maga válogathatja össze az alkatrészeket.

Ár: ötös.

Odalép a vásárló a pulthoz, tudja, hogy csak keveset szeretne enni (legalábbis én csak tesztelni akartam), de csak egy méretű (nagy) tálkák vannak kirakva. Nem baj, majd keveset szedek bele. (A kis optimista!)
Nyomom a joghurtot, olyan kis kevésnek látszik a tálka alján. Nyomok bele a másikból is, még mindig teljesen elveszik az edényben.
Lépek egyet tovább, ott egy kis salátáspultban kelletik magukat a különféle gyümölcsök, természetesen szedni kell a joghurtba dinnyét, szőlőt, barackot, ettől lesz egészséges az ebéd.
Még egy lépés, ott vannak a magok, zizik, gumicukrok, müzli…
A következő lépésnél megtalálom a csoki- és karamellaöntetet…
A pénztár előtt pedig a mennyei kekszet.

Összeállítottam csekély ebédemet (igazából mindenből nagyon keveset szedtem, ez tényleg csak teszt-vásárlás volt).

800 Ft.

A dupláját költöttem el annak, amivel becsábítottak az üzletbe.

Upsell: ötös.

De nem bántam, mert elhitettem magammal, hogy ez egy könnyű, finom, egészséges ebéd, nyári melegben ideális. Ha igazán éhes lettem volna, alighanem ennél több pénzt költök el náluk.

Mi ebből a tanulság és mi köze az ebédemnek a te marketingedhez?

A kulcsszó az upsell.

Legyen egy terméked, amire szüksége van a vásárlódnak, ami könnyű, olcsó, csábító.
Mondjuk 10 dkg joghurt.

Lila dobozok egymás hegyén-hátánDe legyenek kiegészítőid is: egy kis gyümölcs, egy kis öntet, egy kis keksz; ha például bikinit árulsz, ajánlhatsz hozzá strandkendőt, napszemüveget, letölthető könyv mellé tanácsadást, gyöngyök mellé ékszerkészítő tanfolyamot…

Olyan dolgokat tegyél az upsell-be, ami tényleg csábító a vásárlóid számára, és ne csak a “mások is ezt vették mellé” listából ajánlgass!

És nem mellesleg: legyen egy működő, de nem tukmáló ajánlórendszered, amitől a vásárlóid úgy érzik, hogy ezt igazából ők találták ki maguknak és nem te sugalltad.

Tetszett? Nyomj egy like-ot, vagy oszd meg a bejegyzést!

Te mit szoktál ajánlani termékeid mellé? Írd ide kommentben!

(a képek csupán illusztrációk, forrás: sxc.hu)

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak