“A gyorséttermi étel olyan szinten mérgező, hogy a nálunk kifinomultabb érzékkel rendelkező állatok meg sem eszik.”

 

“A C-vitamin készítménnyel egyenértékű aszkorbinsav fillérekért kapható a gyógyszertárban, csak ezt nekünk senki nem mondja el, hogy a gyógyszergyárak megszedhessék magukat.”

 

“A mikrohullámú sütővel történő melegítés rákkeltővé varázsolja az ételeket. Egy kísérlet szerint a mikrózott víz olyan egészségtelen, hogy még a magok sem csíráznak ki benne”

Három sugallat, ami igen népszerű volt mostanában a Facebook-on. Korábban a gyorséttermes poszt hódított, most a mikrós és a C-vitaminos a menő.

Ezeket a rémhíreket sokan azonnal, gondolkodás nélkül megosztják, hogy a veszélyekre figyelmeztessék ismerőseiket is.

Pedig a legtöbbje igen egyszerűen ellenőrizhető (és megcáfolható) adatokat tartalmaz. Kínáltál már kutyát hamburgerrel vagy sült krumplival?
Mind elfogadja.
Olvastad az Index C-vitaminos cikkét?
Érdekes.
Csíráztattál növényt mikrózott vízben?
Meg fogsz lepődni, nézz csak ide:

csíráztatott magok

Egy kivételével az összes kísérleti alany élénk csírázásba kezdett, pedig csak mikróban felforralt vizet kaptak.

Persze ettől még lehet, hogy a sajtburger egészségtelen, vagy a mikrohullám rákkeltő, de nem árt kritikus szemmel szemlélni a dolgokat.

Mi köze ennek a marketinghez?
A szükséges kritikus szemlélet.

Sokan követik vakon a marketing híreket és próbálják az okosoktól hallott jótanácsokat beépíteni vállalati kommunikációjukba úgy, hogy nem végeznek el előtte néhány egyszerű kísérletet, sőt, sokszor el sem gondolkodnak azon, hogy szükségük van-e rá.
Sokan ölnek temérdek pénzt és energiát olyan eszközökbe, ami az ő területükön esetleg nem működik.
Ha például a te vállalkozásodban személyes ajánlásból jön a legtöbb (és legjobb) vevő, nem biztos, hogy megéri első helyre törekedni a Google listáján.
Ha nálad működik a telefonos értékesítés, ne állj le vele csak azért, mert egyesek szerint így már nem lehet eladni.

Nem minden eszköz működik egyformán minden területen, ezért talán még a legnagyobb marketing-szakértők sem tudnak általános tanácsokat osztogatni.
Más típusú kommunikációra lehet szüksége lehet szüksége egy bőrdíszművesnek, egy coach-nak, egy webshopnak…

Ezért gondolkodj, mielőtt cselekszel, kísérletezz, mielőtt belevágsz valami újba!

Minden jó tanácsot kritikusan fogadj!
Még ezt is;)

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak