fbpx

Mi az a landing oldal? Mi az a sales oldal?
Minden szakértőnek megvan a maga vörös posztója, Nagy Piros Gombja, vesszőparipája (ahogy tetszik).
Az enyém a landing page és a sales page közti különbség.

Ez a bejegyzés régebbi, ezért előfordulhat, hogy egyes linkek már nem működnek, de a lényeg attól még változatlan, úgyhogy olvasgasd nyugodtan.

Mi az a landing oldal?

A landing oldal, landing page vagy érkeztető oldal (ritkábban: landoló oldal) jelentése pont az, amit a neve is sugall: egy oldal, ahol landolnak az emberek.
Ez általában azt jelenti, hogy van valahol az interneten egy link*, amire rákattint az illető és a te egyik oldaladra érkezik.
Ez a landing oldal.

*Az ominózus link leggyakrabban egy hirdetés, facebook-megosztás, vagy egy hírlevélben elhelyezett link, de bármi más is lehet. A landing oldalra érkező forgalom forrása ebből a szempontból irreleváns.

Elméletileg landing oldwebszovegek_marketing_szovegiras_blog_hirdetes_landingal bármi lehet: egy blogbejegyzés, egy aloldal, egy termék vagy egy szolgáltatás közvetlen oldala is.
Sőt, akár a weboldalad főoldala is lehe ta landing page, de ezt csak nagyon ritka esetekben javaslom…

Bár az érkeztető oldal tényleg bármi lehet, bárhogy kinézhet, mégis, a „landing oldal” kifejezéshez már tartoznak bizonyos formai jellemzők. Például nem szoktak rajta menüt, hirdetést, túl sok képet elhelyezni, de ez megér egy külön blogposztot.

Szóval, ha azt mondjuk, hogy „landing oldal”, akkor – bár elméletileg bármire gondolhatnánk – általában egy olyan oldalra gondolunk, ami egyszerű, letisztult, sallangoktól mentes, és egyetlen funkciója van:  hogy konvertáljon.

A leggyakoribb landing page funkciók

webszovegek_marketing_szovegiras_blog_landing_love_me

A landing oldalnak mindig célja van

Ha már az ember hirdetésekre költ, akkor elvárja, hogy az valamilyen formában megtérüljön, ugye? Éppen ezért érdemes hozzájuk olyan landing oldalt készíteni, aminek egyértelmű, jól mérhető funkciója van. (Erről már írtam korábban a „Landing nélkül mit érek én?” cikkben.) A leggyakoribb érkeztetési oldalak ezért a sales oldalak, vagy más néven értékesítési oldalak, illetve a feliratkoztató oldalak szoktak lenni.

Nyersebben úgy is fogalmazhatunk, hogy ha már fizettünk azért, hogy odatereljük az embereket, elvárjuk, hogy ők is fizessenek: a pénzükkel, az email címükkel, vagy a figyelmükkel.
(Galamblelkű olvasók kedvéért újfent elmondanám, hogy jobb, ha már most tisztázzuk:  a marketing és a marketing szövegírás nem jótékonysági intézmény, itt bizony mindkét félnek hátsó szándékai vannak. Minél hamarabb elfogadjuk ezt, annál hatékonyabban foglalkozhatunk a magasztosabb célokkal.)

És itt most el is jutottunk a leggyakoribb kérdéshez:

Mi a különbség a landing page és a sales page között?

A landing oldalról már tudjuk, hogy gyakorlatilag bármi lehet, de leggyakrabban egy menük, oldalsávok és linkek nélküli érkezési oldal, amit leggyakrabban értékesítési vagy hírlevélfeliratkoztatási (lásd még: listabővítés) céllal hoznak létre.

A sales oldal, sales page, értékesítési oldal esetében a helyzet jóval egyszerűbb: ez ugyanis mindig értékesítési céllal születik.

Idáig tiszta?

Landing oldal = bármelyik oldal, ahol belép a látogató a honlapodra
Sales oldal = az oldal, amelyik elad.

A sales oldal formailag akkor a leghatékonyabb, ha nincs rajta oldalsáv, és menü, és akkor jut el a legtöbb emberhez, ha meghirdetik… vagyis igen, az igazán hatékony sales oldal voltaképpen a landing oldalnak egy speciális esete.

És bár az optimális sales oldal kísértetiesen hasonlít egy landing oldalra, mégsem mondhatjuk ki egyértelműen, hogy a landing oldal = sales oldal.

Összezavarodtál?

Nem csoda, hiszen mindkét fogalom esetén van jónéhány kivétel, ami erősítheti a szabályt.

Honlaptervezési munkálatok

A sales oldal speciálisan szerkesztett landing oldal

A jó hír az, hogy az esetek 90%-ban ezekkel a kivételekkel neked nem kell foglalkoznod.
Elég, ha ennyit megjegyzel:

„A jó sales oldal egy speciálisan megszövegezett és felépített, értékesítési célú landing oldal.”

Nagy Tímea
– birge –
Webszövegek.hu

Ha el akarsz adni valamit, vagy szeretnéd, hogy árajánlatot kérjenek tőled, netán speciális hírlevélfeliratkoztatásra van szükséged, akkor 90% a valószínűsége annak, hogy neked egy sales oldal kell.
Kattints ide, és kérj árajánlatot sales oldal írására!

Amennyiben mégis a 10%-ba tartozol és olyan landing oldalt szeretnél, ami nem sales oldal, kattints ide és írd meg, hogy mire van szükséged: tuti kitalálunk valami okos megoldást!

A landing oldal/sales oldal sorozat korábbi és további cikkei:

  1. Landing nélkül mit érek én?

3. Milyen a jó landing oldal? 1. rész
4. Milyen a jó landing oldal? 2. rész: a sales oldal szövege

Szeretnél minden blogbejegyzésről tudni? Iratkozz fel a bloglevélre!
Szeretnél napi betevő tippeket, érdekességeket kapni? Találkozzunk a Facebook-on!

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak