A HVG.hu oldalán találtam a cikket, ami arról szólt, hogy a magyar KKV szektorban is egyre többen használják a Facebook- illetve az Adwords hirdetéseket, de természetesen az sem ritka, hogy a kettőt egyszerre.
Ez a bejegyzés régebbi, ezért előfordulhat, hogy egyes linkek már nem működnek, de a lényeg attól még változatlan, úgyhogy olvasgasd nyugodtan.
Ebben persze nincs semmi meglepő, valószínűleg te vállalkozóként szintén használod valamelyik felületet, ugye?
Tőlem is gyakran kérnek facebook- vagy google hirdetéseket, bár egyik témának sem vagyok a szakértője, és nem is szívesen vállalom el.
Miért?
Mert önmagában egy-egy hirdetés szinte semmit nem ér.
Félreértés ne essék: a facebook- és a google hirdetések is lehetnek nagyon hatékonyak, ha jól csinálod, de én eddig nagyon kevés hirdetéssel találkoztam, ami a megfelelő háttér nélkül is képes lett volna eladni valamit.
Amivel inkább szeretnék most foglalkozni, az a landing oldal fontossága.
Ahogy a cikk szakértője is fogalmazott: „Hiába kiváló az AdWords- és Facebook-hirdetés, ha nem megfelelő a landing oldal, ahová a kattintás után a látogatók érkeznek – már ha egyáltalán van – vagy ha nem szerepel az oldalon ajánlat.”
Úgy is mondhatnám: Landing nélkül mit ér a hirdetés?
Eladni landing nélkül?
Egy facebook-hirdetés maximális terjedelme 25+90 karakter, ez bizonyos hirdetéstípusoknál lehet egy kicsit hosszabb.
A Google esetében a hirdetések hossza 25+35+35+35 karakter.
Te be tudod mutatni a legjobb ajánlatodat, vagy a vállalkozásodat 110-130 karakterben? Fel tudod kelteni az olvasó érdeklődését? Rá tudsz mutatni a fájó pontjaira? Tudsz neki kielégítő megoldást ajánlani? El tudod oszlatni a kételyeit, bizalmat tudsz ébreszteni?
Ezek egy része beleférhet 130 karakterbe, de a fentiek mindegyike ritkán.
Márpedig neked ezekre mind szükséged van, ha azt akarod, hogy minél többen vásároljanak nálad.
(Egy hirdetés célja természetesen nem csak a vásárlás lehet; gyakori az adatgyűjtési célú hirdetés is, de a végeredmény szempontjából ez most lényegtelen – ebben az írásban minden aktivitást vásárlásnak tekintek, hiszen mindig az időddel, vagy az adataiddal, vagy a pénzeddel fizetsz valamiért, amit hirdetnek.)
Ráadásul a legtöbb esetben a hirdetéssel elérendő aktivitás – feliratkozás, tájékozódás, vásárlás, bármi – csak a hirdetésen kívül, egy kattintás után érhető el.
Szóval bátran kimondhatjuk, hogy a jó hirdetéshez kell egy landing oldal, ahol bővebben informálhatod az érdeklődőt és ahol megtörténhet maga az akció.
Mi az a landing oldal?
Elméletileg a landing oldal bármi lehet, ahova vezeted a látogatót: egy konkrét termék, egy blogbejegyzés, vagy akár a weboldalad főoldala. Az az oldal, ahova a látogató landol.
Landing oldal az az oldal, aminek a linkjét bebiggyeszted a hirdetésedbe, ahol a többi információt megkapja és a vásárlást megejtheti.
Ám mégsem ajánlom, hogy a főoldaladra, vagy más, általános aloldalra tereld azokat a látogatókat, akikért megfizettél. Ha már komoly összegeket költöttél arra, hogy az a látogató ott landoljon az oldaladon, akkor gondoskodj arról is, hogy valamilyen módon hasznot húzz belőle!
Ezért általában az a leghatékonyabb, ha a a hirdetés landing oldala
- egy konkrét termék, vagy termékkategória
- egy feliratkoztató oldal
- az adott terméket/szolgáltatást/akciót bemutató, vásárlásra kihegyezett oldal, azaz sales oldal.
„Akkor mi a különbség a landing oldal és a sales oldal között?”
„Milyen a jó landing oldal?”
Erről lesz szó a következő bejegyzésben:)
A landing oldal/sales oldal sorozat további cikkei:
2. Landing oldal vs. sales oldal – mi a különbség?
3. Milyen a jó landing oldal? 1. rész
4. Milyen a jó landing oldal? 2. rész: a sales oldal szövege
Szeretnél minden blogbejegyzésről tudni? Iratkozz fel a bloglevélre!
Szeretnél napi betevő tippeket, érdekességeket kapni? Találkozzunk a Facebook-on!