Ülsz a klavaiatúra felett, rád ragyog a monitor, megnyitva a szövegszerkesztő, vagy a bejegyzésszerkesztő, készen állsz arra, hogy blogot írj… de éppen semmi nem jut eszedbe. Pedig szorít az idő, muszáj lenne írni valamit, és amúgy is ezer dolgod van. SOS megoldás kell. Mondjuk… 10 percen belül.

Korábban már írtam arról, mit tegyél, ha nem jön az ihlet, most pedig nézzük azt, hogyan lehet mindig néhány ötlet a tarsolyodban, és hogyan írhatod meg a blogbejegyzést 10 perc alatt?

  1. Blogbejegyzések tervezése

    Bizonyos időközönként, mondjuk havonta leülsz magaddal, és összeírod azokat a témákat, amikről írni szeretnél. Érdemes valamilyen ívre felfűzni, folytatásos történetként tálalni. Ezzel az olvasóid számát is növeled, hiszen mindig vissza-visszajárnak az új részekért, akár a Szomszédok nézői, akik minden csütörtök (ha jól emlékszem:)) este ott ültek a tévé előtt.
    A tervezéskor vedd figyelembe, hogy mi érdekes fog történni abban a hónapban: ha konferenciára mész, szakmai újdonság várható, vagy ha te tervezel kampányt, új termékbevezetést, akkor ezeket is tervezd bele a tematikádba!
    A tervezéshez használhatsz Excel-táblát, post-iteket, kockás füzetet, vagy akár egy üres papírt is.
    Nem muszáj mindet rögtön meg is írni (bár, ha van hozzá ihleted, miért is ne?!), már az is nagy segítség lesz, hogy ott van előtted a téma az asztalon.

    Írj fel minden ötletet, ami eszedbe jut, ne csak annyit, amennyi az adott hónapra kell!

  2. Mentsd el, amit látsz!

    Biztosan veled is van olyan, hogy itt-ott szörfölve szembejön egy érdekes szakmai cikk, kép, infografika, vagy bármi, ami ötletet ad. Az internet villámgyorsan változó világában nincs arra garancia, hogy még egyszer rálelsz. Ilyenkor ne bízz abban, hogy majd holnapután, amikor blogot akarsz írni, visszajössz ide és megtalálod: AZONNAL mentsd el!

    Ez nagyon fontos, és jelentősen megkönnyítheti az életedet. Erre mindenkinek megvan a satját módszere: van, aki a noteszben hisz, mások spéci ötletfüzetet tartanak fenn, és akadnak, akik a digitális megoldásokat szeretik, mint például a számítógépen és okos eszközökön is használható Evernote applikációt, de én a Trellót is szeretem.

    Jegyzetfüzet T-rex matricával

    Az én módszerem: az ötleteket eleve új blogposzt-vázlatként, vagy facebook-vázlatként jegyzem fel (mert most már a facebook oldalra is tehetsz vázlatokat!), rögtön meg is írva az első pár mondatot, vagy akár az egész vázlatot. Így ha éppen kevés időm van, vagy ihlettelen vagyok, akkor sincs gond, hiszen csak a félkész posztot kell befejeznem. Így született a mai poszt is. Tudod, mikor írtam fel magamnak? Hónapokkal ezelőtt, de akkor épp nem illett bele a terveimbe, így hát megírtam vázlatnak. Most viszont pont aktuális – már csak gatyába kell rázni, és publikálni: így lehet 10 perc alatt blogbejegyzést írni!

    PRO TIPP: Amikor lemented, fűzz hozzá valami megjegyzést, hogy mi fogott meg benne, melyik gondolatról mi jutott eszedbe. Ez egyrészt azért fontos, mert így tutira emlékezni fogsz, és nem ülsz felette órákig, hogy “ezzel mégis mit akartam?”
    FONTOS! Ez nem azt jelenti, hogy másold le a cikket, vagy add ki sajátodként. Én azokról az esetekről beszélek, amikor valamiről eszedbe jut valami más – ami a saját gondolatod.

  3. Rendszerezd az anyagaidat!

    Kevés, ha van egy „Ötletek” mappád: rendszerezz alaposabban! Legyenek almappák, post it-ek, fűzz megjegyzéseket minden elmentett ötletedhez, hogy később könnyebb legyen velük dolgozni. Ha ránézésre tudod, hogy mi jutott eszedbe, amikor elmentetted, akkor gyakorlatilag már van egy kész válasz a fejedben.

    Egy témához, ötlethez több címkét is használhatsz, hiszen nem tudhatod előre, hogy egy hét, vagy egy hónap múlva éppen mivel kapcsolatban akarsz rákeresni.

  4. Kérdezd meg a célcsoportodat!

    Fogalmad sincs, hogy miről szeretnének olvasni? Kérdezd meg direktbe’, hogy mi érdekli a célcsoportodat, de akkor is figyelj, amikor csak úgy beszélgettek. Mit kérdeznek rendszeresen? Mik a visszatérő ügyfélszolgálati kérdések? Mik a leggyakoribb problémáik?Nyugodtan használhatod a Google Analitycs-et, vagy a Facebook eszközeit is: ma már pár kattintásból rájöhetsz, hogy melyik oldalaidat, cikkeidet olvassák a legtöbben, vagy hogy a te témádon kívül mi érdekli MÉG őket.
    A GYIK mindig hálás téma, de fórumokon, vagy akár az utcán is bele lehet botlani olyan dolgokba, amik az érintetteket foglalkoztatják. Ez a tartalommarketing lényege😉

  5. Írd meg a bejegyzést! (Ha az előzőeket betartottad, ez tényleg már csak 10 perc:))

    Triviális, de igaz: a legjobb tippek sem segítenek, ha a végén nem ülsz le notebook-405755_640megírni azokat a nyives-nyüves blogposztokat. Ha a rendszerességgel van a bajod, vagy nehezen szakítasz rá időt, akkor segíthet, ha kijelölsz egy napot a héten, amikor ezzel foglalkozol, ha törik, ha szakad, és megírsz előre 3-4 bejegyzést. Ülj be a kedvenc kávézódba, vagy menj ki a parkba, és legyen ez a vállalkozásod én-ideje.

 

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak