fbpx

Ez NEM egy újabb koronavírus-mindmeghalunk bejegyzés
– most abban próbálok segíteni neked, hogyan tartsd fenn a vállalkozásod, ha kitör a katasztrófa.

Azt ugyanis már most észre lehet venni, hogy akár kitör itthon a tömeges járvány, akár nem, a jelenlegi rendelkezéseknek már most súlyos gazdasági hatásai vannak a kisvállalkozókra. 
Negatívak és pozitívak (!) is!

A negatívakat gondolom nem kell bemutatni, napok óta arról beszél mindenki, hogy jelentősen csökkent a turizmus, egymás után mondják le az utazásokat, rendezvényeket. Még a kisebbeket is, amiket a törvény szerint még meg lehetne tartani. Amiket megtartanak, arra sem jönnek el a jelentkezők.

Egyszóval gáz van, és ezt sok vállalkozó most a bőrén érzi.

De nézzük a másik oldalt – ami engem és téged is érint, iparágtól függetlenül! 

Hogyan tudsz a felszínen maradni? Vagy akár hogyan tudod az előnyödre fordítani a dolgot? (És most nem arról lesz szó, hogyan hajts hasznot mások nyomorából, hogyan vásárold fel a kézfertőtlenítőt, hogy 5x áron eladd… ilyenek fel sem merülhetnek egy etikus vállalkozóban, ugye?)

Vannak, akik már elkezdték menteni a menthetőt, nekem például nagyon tetszik, hogy milyen sok rendezvény, esemény állt át pillanatok alatt online üzemmódra, beleértve olyanokat is, mint például egy rockkoncert:

De ha nem is rendezvényszervező vagy, nincs is semmid, amit az interneten közvetíthetnél, akkor is számtalan módon reagálhatsz a most kialakuló(ban lévő) helyzetre.

Mit tehet egy kisvállalkozó koronavírus esetén?

Én például úgy gondolom, hogy ahogy egyre többen zárkóznak be és maradnak otthon, az emberek sokkal több időt töltenek majd az online térben, tartalmat fognak fogyasztani, ami lehet érdekes és hasznos blogbejegyzés, online tanfolyam, szakmai anyagok, videók. Abban biztos vagyok, hogy a tartalommarketinggel NEM szabad most leállni!

Ha te is otthon maradsz, felszabadul némi szabadidőd, amit a vállalkozásod, vagy akár saját magad fejlesztésére fordíthatsz.

  • Lehet, hogy te is úgy döntesz, hogy megtanulsz valamit online, amit már régen szerettél volna.
  • Vagy a másik oldalon állva: most van itt a lehetőség, hogy elindítsd azt a tanfolyamot, amin már ezer éve gondolkodsz.

Godolj bele, mennyien lesznek most, akik leállnak, és inkább otthon punnyadnak a kanapén, mert hát helyzet van: most van itt a ragyogó alkalom, hogy elstartolj, és messze magad mögött hagyd a konkurenciát! Jöhetnek a blogok, videók, tutorialok, bármi, amit szívesen fogyaszt a célközönséged. És nem csak koronavírus témakörben, sőt – hidd el, nagyon hamar az agyára fog menni mindenkinek a téma. Ehelyett feküdj rá inkább a keresőoptimalizálásra, kezdj el olyan tartalmakat feltenni, amik járvány után, illetve járványtól függetlenül is érdekesek most az embereknek!

Biztos vagyok benne, hogy megnő az igény azokra a dolgokra, amik házhoz mennek: többen fognak például ételt rendelni, és személyes átvétel helyett a házhoz szállítás lesz a menő. Ha bármi olyan terméked van, ami ebben érintett lehet, akkor MOST érdemes átnézni a folyamataidat, és megvizsgálni, hogyan tudsz esetleg nagyobb mennyiséget kiszolgálni. Gondold át azt is, hogy mit tudsz tenni, ha kevesebb ember fog dolgozni, mert otthon maradnak. Honnan fogod beszerezni a termékeket? Tudod-e helyettesíteni a futárokat, vagy azokat, akik a csomagokat készítik össze és adják fel?

Érdemes kommunikálni azt is, hogy a vállalkozásodban mit teszel azért, hogy minden higiénikus és fertőzésmentes legyen. Ha termékeid vannak, mutasd be, hogyan csomagolod, hogyan tárolod, hogyan adod fel! Ha online szolgáltatásod, mutasd meg, mit teszel azért, hogy te magad egészséges maradj és zökkenőmentes legyen a kiszolgálás! (Esetemben ezt a poszt végén olvashatod). Ha offline szolgáltatsz, akkor mutasd meg, mit teszel az ügyfeleidért! Nagyon jó példa erre a Sétaműhely csapata, ők azonnal átalakították a túráikat, hogy biztonságosabbak legyenek, sőt, egy tájékoztató blogbejegyzést is írtak, hogyan óvhatja meg mindenki a saját (és mások) egészségét.

Reméljük, hogy mindezekre nem kerül sor, és hamarosan visszaáll minden a megszokott kerékvágásba – de addig is a vészforgatókönyvek mellett érdemes azon is elgondolkodni, hogyan tudod az előnyödre fordítani a helyzetet…

Hogyan hat a koronavírus a webszövegekre?

Sehogy, legalábbis ami a munkamenetet illeti: eddig is és ezután is itthonról dolgozom, viszonylag keveset találkozom emberekkel, ezért nem vagyok veszélyeztetve. (Ráadásul múlt héten kificamítottam a bokám, ezért akkor sem megyek sehova, ha nem lesz semmiféle karantén.)
A minyonok szintén home office-ban vannak, ráadásul nekik most egy picit több kapacitásuk is lesz.

Továbbra is nyugodtan rendelhetsz szöveget, és az a szokásos módon el is fog készülni:)

Menekülj előre a válságban!

Birge marketing szövegírás tanfolyama
eltökélt vállalkozóknak

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak