fbpx
Mennyi az annyi?

1.200, 2.500, 4.000 karakter… sokaknak semmit nem mondanak ezek a számok. Amikor az ember kitalálja, hogy mit szeretne elmondani a közönségének, általában nem karakterszámban gondolkodik, hanem bekezdésekben, mondatokban, szavakban, oldalakban – ki milyen rendszerben szocializálódott.

Éppen ezért született ez a blogbejegyzés – hogy egy kicsit segítsen eligazodni a karakterek sűrűjében.

Hány karakter a szöveg? Hova, mennyit írjál?

800 karakter

ennyit írtam legutóbb egy szórólapra. Kis formátum, nagy képek, rövid, kedvcsináló szöveg; ennyi fért bele a keretbe. Cím, alcím, három rövidke bekezdés, és a végén egy mondat zárta a sort. Hogy lásd, mennyi is az a 800 karakter, elárulom, hogy ez a blogbejegyzés a címtől kezdve egészen a következő mondat a végéig körülbelül 840 karakter lesz. Látható, hogy komolyabb gondolatok kifejtéséhez ez még kevés.

1.200 karakter

Ezt olyan szövegekhez szoktam javasolni, ahol inkább a képek dominálnak, vagy ahol csak kis gondolatmorzsákat szeretnénk az emberek fejében elültetni, esetleg egy rövid hírlevél, ami a honlapra irányít. Lehet ez egy felhívás játékra, vagy egy bejegyzés egy kreatív, esetleg lakberendezős blogon; körülbelül fél oldal, vagyis nagyjából ez a blogbejegyzés idáig. Ezt szoktam ajánlani azoknak a honlapoknak, akik (még) nem szeretnék sok szöveggel „zaklatni” olvasóikat, vagy szeretnének blogot, de nincs a témájukban rendszeres új információ, ezért inkább csak kapcsolatteremtő, gondolatébresztő jelleggel szeretnének egy-egy bejegyzést, amire az olvasók majd válaszolhatnak.

2.500 karakter

Ez már egy nagyobb falat, nagyjából egy oldalnyi szöveg, feltéve, ha a fentiekhez hasonlóan szépen van tagolva.
Ez az ideális mennyiség, ha szeretnél körüljárni egy problémát, ha szeretnél bemutatni egy megoldást, egy szolgáltatást, egy terméket. 2.500 karaktert még ki lehet küldeni hírlevélben, de már önálló blogbejegyzésként is megállja a helyét; se nem hosszú, se nem rövid, nem tűnik komolytalanul kurtának, de nem is igényel túl sok idő- és energiaráfordítást az olvasótól.
2.500 karaktert még bárki elolvas, ha csak egy kicsit is érdeklődik a téma után.
Az előbbiekhez hasonlóan a pont ennek a mondatnak a végén szintén 2.500 karakter környékén lesz, így látod, hogy mennyi mondanivaló fér bele ebbe a mennyiségbe.
Ez az átlag blog-bejegyzés; éppen ezért ez lett a SEO Tartalommarketing csomagom alappillére, heti megjelenéssel, alkalmanként 2.500 karakteres blogokkal; ezt ajánlom azoknak, akik komolyan veszik az olvasókkal/ vásárlókkal/ ügyfelekkel való kapcsolattartást, és persze mindenkinek, aki szereti;) (A csomag leírását és az árát itt olvashatod.)

4.000 karakter

Ezt már az elmélyülősebb posztok világa, 4.000 karakterbe rengeteg minden belefér: mai, rohanó világunkban ez már egy kisebb értekezéssel ér fel. Rendszeres használatát azoknak ajánlom, akiknek van elég mondanivalójuk; 4.000 karakternyi, vagyis nagyjából két oldalnyi szöveget üres locsogással megtölteni nem egyszerűen unalmas, de kifejezetten káros is, az olvasók nagy ellensége lehet!

Általában a sales oldalak is 3-4.000 karakternél kezdődnek, ennyi kell ahhoz, hogy minden fontos információt el tudj helyezni rajta. Okos tördeléssel nyugodtan lehet több is, de vigyázz, ne nyújtsd rétestészta-módjára, és ne önts rá egy tagolatlan, masszív szórengeteget az olvasóra!

10.000 karakter

Végül, de nem utolsósorban, csupán az érdekesség kedvéért: a szakmádtól, célcsoportodtól és a területedtől függően 10.000 karakter elég lehet egy igazán elmélyülős, szakmai blogposzthoz. Ez a bejegyzésem például valamivel több mint 12.000 karakter (és még tudtam volna folytatni). Ha komoly bejegyzést szeretnél, akkor ez a minimum mennyiség, de elmehetsz akár 20.000 karakterig is – de ez esetben különösen figyelj oda, hogy minden szava érték legyen az olvasó számára!

10.000 karakter elég lehet egy tömör, velős weboldalhoz is, korábban én is írtam már olyan honlapot, ami egészen pontosan 10.000 karakter lett se több, se kevesebb:) (Sajnos az oldal azóta már átalakult, így nem tudom megmutatni.)

Remélem, ez a cikk segített eligazodni a karakterek sűrűjében:) Ha pedig már tudod, hogy milyen hosszú, és milyen típusú szövegre lenne szükséged, akkor kattints ide!

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak