fbpx

Október negyedikén az állatok világnapja volt és én ebből az alkalomból megígértem a facebookon, hogy ezen a héten az állatokkal fogunk foglalkozni a blogban.

Konkrétabban a gyíkkal és a kolibrivel.

Godzilla, a leopárdgekkó

Godzilla, a gekkó a GYIKodat keresi

Köszöntsétek Godzillát, a gyíkot! (Oké, igazából gekkó, de ez most részletkérdés.)

Godzilla nagyon vagány állat, a háztartásban ő a legkisebb élőlény, de ez nem zavarja abban, hogy mérhetetlen önbizalommal minden mozgó dolgot megpróbáljon megtámadni. Godzilla kicsi, de rettenetesen hatékony a marketingje, néha még én is félek tőle, hogy kimászik a terráriumból és felfal álmomban.

Neked van ilyen hatékony marketing-gyíkod, ami elhiteti vásárlóiddal (és a konkurenciáddal!) hogy előtted nincs akadály?

A GYÍK (GYIK) ugyanis a honlapod egyik legfontosabb eleme.

A GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK rengeteg fölös telefonálást, e-mailezést és jó néhány „egységsugarú” felhasználói kérdést spórolhat meg neked. Márpedig az idő pénz, a vállalkozó ideje pedig különösen az!

De ahhoz, hogy a GYIKod hatékony legyen, nem árt betartani néhány aranyszabályt..

  1. Válaszolj meg minden lehetséges kérdést!
    A gyakran ismételt kérdések felsorolása és megválaszolása csak az első lépés. Legalább ilyen fontos, hogy megválaszold azokat a kérdéseket is, amiket nem tesznek fel neked! Mi a vásárlóid legnagyobb félelme a termékeddel kapcsolatban? Milyen kifogások merülnek fel a fejében, amikor azon gondolkodik, nem túl drága-e neki a szolgáltatásod? Mivel próbálja lebeszélni magát, amikor még nem biztos a vásárlásban? Itt ragyogó lehetőséged nyílik arra, hogy minden felmerülő problémát, minden felmerülő kérdést előre megválaszolj. Ez pedig egy fantasztikus dolog!
  2. Használd a GYIKet!
    Megírni és feltenni az oldaladra még kevés. Az még csak egy fél GYIK. Reklámozd! Linkeld be minden fontos helyre!
    Kiküldesz egy e-mail kampányt az új termékeddel kapcsolatban? Linkeld be a GYIKet az e-mailbe! Ha az olvasó látja, hogy a benne felmerülő kérdések másban is megfogalmazódtak, érezni fogja, hogy nincs egyedül. Te leszel az, aki megválaszolja ezeket a kérdéseket számára és ezért hálás lesz. Ha hálás, akkor máris egy lépéssel közelebb van ahhoz, hogy elfogadjon téged szakértőnek a témában és tőled vásároljon.
    Időről időre megoszthatod a facebook-on az egészet, vagy akár csak egy-egy kérdést, amit pl. azon a héten a legtöbben megkérdeztek.
  3. Ne csak vásárlás előtt fogd a vevőid kezét, hanem utána is!
    Bonyolult a terméked használata? Nem egyértelmű, hogy mi a következő lépés a szolgáltatás megrendelése után? Írj le mindent részletesen és küldd el a vásárlódnak, amikor kifizette a terméket!
    Bónusz pont: ne felejts el gratulálni neki, hogy jól választott, ne felejtsd el támogatni abban, hogy megérte neki kiadni ezt a pénzt!
  4. Ne ragaszkodj a szöveghez!
    Ha a kérdést legjobban egy hanganyag, egy kép, vagy egy videó válaszolja meg, akkor azt tedd oda. Ha látványosan be tudod mutatni, hogyan működik a terméked, vagy hogy milyen hatással lesz szolgáltatásod a megrendelő életére, akkor megint nagyot nőhet a népszerűségi indexed (és a bevételed).
  5. Legyenek jók a kérdéseid és a kolibri is boldog lesz!
    Ha foglalkozol keresőoptimalizálással és figyelemmel kíséred a Google újításait, akkor biztos hallottál már az új algoritmusról, a Kolibriról (Hummingbird).
    Ők is rájöttek, hogy a türelmetlen emberek hajlamosak komplett kérdéseket beírni a keresőbe, és örülnek, ha erre a kérdésre mihamarabb választ kapnak. Az új algoritmus tehát már azt is figyeli, hogy egész mondatban megfogalmazott kérdésekre hol kap leggyorsabban választ. Ha sikerül kitalálnod, hogy mi jár leendő ügyfeleid fejében és ezt hogyan fogalmazza meg, nyert ügyed van!
    Bónusz: sokan aggódnak amiatt, hogy ha a találati listán már megjelenik a válasz, akkor csökkenni fognak az átkattintási arányok, hiszen már nem kell felkeresni a honlapot a válaszért.
    Megoldás: kifejtős kérdésekre kifejtős válaszok. A kereső csak az első pár karaktert jeleníti meg (reméljük, hogy ez így is marad), így a találati oldalon csak a válasz egy része olvasható. Gondoskodj róla, hogy a kulcsszavaid a mondat első részében legyenek (ezt szereti a Google), de az igazán fontos információ a második mondatban legyen elrejtve! Persze ehhez az első mondatnak olyannak kell lennie, hogy mindenki kattintani akarjon…

5+1: A jó GYIK folyamatosan fejlődik.
Godzilla rengeteg tücsköt zabál fel, szinte hetente vedlik, ami ugye a fejlődés, a növekedés jele. Egyre nagyobb, egyre erősebb, egyre ügyesebb, egyre hatékonyabban kapja el a tücsköket, ami ugyebár a további fejlődés kulcsa. Mi pedig etetjük.
Etesd te is a GYIKodat! Ha felmerült egy friss, ropogós kérdés, vedd fel a listába! Ne felejtsd el persze hirdetni, hogy a te GYIKod folyamatosan frissül:)

Neked is vannak ilyen tutit tippjeid? Oszd meg másokkal kommentben!

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak