fbpx

Figyelem, a mai bejegyzés mimóza lelkületűek nyugalmának megzavarására alkalmas, olvasása mégis erősen ajánlott!
Méghozzá nem csak a hölgyek számára; bár a ez most olyan tamponos eszmefuttatás lesz, ami a férfiak számára is tartogat tanulságokat.

Kedves urak: az alábbi bejegyzés olvasásakor a tampon szót nyugodtan cseréljétek le prosztata-gyógyszerre, potencianövelőre, vagy bármi más intimebb termékre.

„-Kipróbálod az új tampont?”-kérdezte egy reklámban az egyik lány a másiktól. Ezután a két lány a reklámban kivesézi, hogy azt hallotta az edzőjétől/kozmetikusától/barátnőjétől, hogy a mindennapi tamponhasználat nem egészséges.

Fenti állítást természetesen a hirdetés megcáfolja.

Bevallom, első reakcióm nekem is zsigeri volt: ilyet a lányok soha nem tesznek!
Ki hallott már olyat, hogy edzés után a gőzölgő fitness-cuccok felett a lányok a tamponmárkákról beszélgetnek?
Természetesen ez nem jellemző.

De amint félretettem a puffogó birge-ént és elővettem a józanabbik eszemet, rájöttem, hogy ez a reklám bizony sokkal okosabb, mint amilyennek elsőre látszik.

Mi a tanulság e bugyuta és teljesen valószínűtlen beszélgetésből?

Sugdolózó nőkA., az egyik leghatékonyabb hirdetési forma köztudottan a szájról szájra terjedés, vagyis ha elégedett vásárlóid termékedet továbbajánlják barátaiknak, akik így első kézből szerzett információk alapján megbíznak benned és boldogan bevásárolnak nálad. Ha a terméked a „kínos” kategóriába tartozik, erre az ideális esetre igén kevés az esélyed, de „vállalható” kategóriánál sem olyan gyakori, mint szeretnéd. A mosóporreklámok „nézd, én ezzel mosok” jellegű beszélgetései sem fordulnak elő minden divatbemutatón és randi alkalmával, mint ahogy azt a hirdetések sugallják.

B., Mint hogy ilyen beszélgetések ritkán fordulnak elő a valóságban, ezért kénytelen leszel Te előlépni a vásárló legjobb barátjává/barátnőjévé, és Te elmondani neki, hogy „nézd csak, itt ez a fantasztikus új tampon/ prosztatagyógyszer/ hasmenéscsillapító/ecetera és eloszlatni tévhiteit, félelmeit, kételyeit – azokat az ellenérzéseit, amit valamilyen rész-információból hallott, és sosem mert/akart utánajárni.

Kicsit olyan ez, mint egykor a Bravo Szerelem-szex-gyengédség rovata, ahova mindenki névtelenül megírhatta búját-bánatát, csak te optimális esetben még ennél is jobban leegyszerűsíted neki a dolgot: nem kell még névtelenül sem írnia, hiszen te olvasol a fejében, ismered a problémáit, belelátsz a lelkébe és szállítod neki a megoldást azokra a problémákra, amiket ő még meg sem fogalmazott!

Hogy valósítható ez meg az online marketing során?

Először is, természetesen kívül-belül ismerned kell a célcsoportodat, teljes mértékben rájuk kell hangolódnod és ki kell találnod a legtitkosabb gondolataikat is. Ebben sokat segít a témádba vágó fórumok, blogok (és persze a hozzászólások!) olvasgatása, a saját ügyfélszolgálatod alapos tanulmányozása és persze nem utolsósorban a statisztikáid, amiből kiderül, hogy honnan jönnek, mit keresnek az olvasók, akik az oldaladra érkeznek!

Ha pedig már mindent tudsz róluk, ismered az összes kifogásukat, panaszukat, vágyukat, akkor nincs más dolgod, mint ezeket az információkat ügyesen felhasználni. Írhatsz például hírlevelet  „10 dolog, amit mindig is tudni akartál a ….-ről de soha nem merted megkérdezni” témában, felturbózhatod a GYIK oldaladat, a kifogások hétfejű sárkányát legyőzheted a sales oldaladon, összeállíthatsz egy hírlevél-feliratkoztató csalit, amiben felfeded, hogy valóban egészséges/kifizetődő-e termékkategória, amit kínálsz…

Igenis, legyél te olvasóid legjobb barátja és barátnője!

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak