Nem olyan régen egy baráti beszélgetés során hangzott el a “vád”:

“- birge, mostanában kevesebb a szövegírós poszt nálad és gyakoribb a marketing. Csak nem marketing-guru babérokra vágysz?”

A válaszom: nem. Vagy legalábbis egyelőre biztos, hogy nem:)

Az én szememben a marketing nem egy eszköz, vagy egy jól kivitelezett kampány, hanem egy szemlélet, egy rendszer. Lehet, hogy szembemegyek az ortodox definíciókkal, és sok marketing-guru most csúnyákat gondol rólam, de nem érdekel: szerintem a marketing minden, ami közelebb visz az eladáshoz. Marketing a termék kialakítása, a csomagolás, az ajánlat kidolgozása, a kampányszöveg, a weboldal, az ügyfélszolgálat, a kommunikáció…

A szövegírás ennek csak egy iciri-piciri szelete.

Ne érts félre, nem gondolom, hogy ettől a hatékony marketingszöveg kevésbé lenne fontos, sőt!
Továbbra is fenntartom, hogy a jó szöveg az eladás lelke, akár online, akár offline marketingről beszélünk.

De legalább annyira fontos a körítés is!

Szerelmes levél, lúdtollal írvaIsmered Cyrano történetét, ugye? Ő volt az a nagyorrú hősszerelmes, akit ismerőse, Christian megkért, hogy írjon gyönyörű leveleket szerelmének, Roxane-nak, hogy elnyerje a lány szívét.

Mivel Cyrano tehetséges író, költő (és muzsikus, meg még ezer más) volt, Christian jogosan hihette, hogy szívhez szóló szavai hatására Roxane lángra lobban majd iránta.

Tegyük fel, hogy Cyrano megírja e levelet, olyan gyönyörűen, olyan meghatóan, hogy biztos lehet benne: a lány (a vevőd) ellenállhatatlan vágyat érez Christian (a terméked) iránt. Át is nyújtja a fiúnak (neked) és azt kéri, hogy a legjobb tudása szerint másolja(d) le és juttassa el a lánynak (vevőnek).

Most képzeld el, hogy te vagy Roxane. Eléd áll egy jóképű ifjú, álmaid hercege is lehetne ő, és elővesz a farzsebéből egy kockás, kissé fenékizzadt papírt. Átnyújtja, te kinyitod, és megpróbálod kisilabizálni a zsírfoltok közül a macskakaparást. Minden negyedik szót tudsz elolvasni belőle, és nem érted a dolgot: egyik pillanatban költői hangnemben beszél rózsás ajkaidról, szemed kékjének tengeréről, majd a következő sorban azt ecseteli, mi mindent tenne veled, ha végre pucéran lennél a hálószobájában.
A végén még egy aláírás sincs; azt sem tudod, hogy ezt Christian-tól kaptad, vagy ő csak a postás, aki közvetítette az üzenetet?

Beleszerettél a fiúba? Aligha. Pedig nem tett mást, csak a legjobb tudása szerint lemásolta a levelet. Olyan papírra, amit otthon talált. Azzal a kézírással, amivel magának szokott firkálni. Helyenként kicsit átírta a szöveget, mert ő mégiscsak jobban tudja, elvégre ő a termék.

Szegény Cyrano fölöslegesen dolgozott!

Ilyen a te marketingszöveged is; lehet az gyönyörű, szívhez szóló, de csak a megfelelő körítéssel fog működni.

  • Törött orrú szoborHa az ajánlat nem csábító
  • Ha a hírleveled tele van érthetetlen karakterekkel
  • Ha az ütős sales-oldal alján nem tudja a vevő, hogy hol rendelheti meg a terméket
  • (és még ezer más, szomorú hiba)

akkor a legjobb szöveg sem fog neked megrendelést generálni.

Na, ezért van, hogy néha másról is beszélek egy kicsit; a körítésről, az ajánlatról, a webergonómiáról, és ezért van, hogy minden árajánlatom végén ez szerepel: “Az árajánlat ötleteket, apró marketingmorzsákat is tartalmaz”.

Mert szeretném, ha a szövegemet illatos levélpapíron, a legszebb kézírással, udvariasan bókolva nyújtanád át szíved hölgyének, ő pedig azonnal beléd szeretne.

(És ezért van, hogy a háttérben olyan együttműködéseken dolgozunk, aminek hamarosan élvezhetitek illatos, vonzó gyümölcsét:))

Képek forrása: pixabay.hu, sxc.hu

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak