Néha a legegyszerűbb ötletek, a leglogikusabb gondolatok olyan emberektől jönnek, akiktől még csak nem is számítanál rá.
Fenti kérdést például egy barátnőm édesanyja tette fel lányának, amikor…
…amikor megpróbálta megkérni, hogy ugyan segítsen már a házimunkában. De az édesanya nagyon ügyes marketingesként nem azt kérdezte a lánytól, hogy akar-e mosogatni – elvégre kinek lenne kedve házimunkával tölteni egy lusta vasárnap délutánt?
Nem, az anyuka villámgyorsan csokorba szedte a pozitív felhasználói élményeket, amik a mosogatással járnak és amikre nem lehet nemet mondani.
December van, hideg, és nyirkos a világ, nincs is kellemesebb ilyenkor, mint hagyni, hogy a finom, meleg víz végigcsorogjon bőrünkön, kívül-belül átmelegítve minket. Nem kérdés, hogy erre a kérdésre nem mondunk nemet.
A „tapicskolás” szó pedig – főleg édesanyánk szájából – vidám, gondtalan tevékenységre utal, olyan elfoglaltságra, amikor kiléphetünk felnőtt, zűrös önmagunkból és egy kicsit visszatérhetünk a boldog gyermekkor tündérmese-világába.
A kettő együtt a legütősebb hívószó volt, amit az édesanya ebben a szituációban kitalálhatott.
És hogy miért mesélem ezt el neked?
Talán már rájöttél; arra akartam rámutatni, hogy ha vonzóvá szeretnéd tenni termékedet, ha azt akarod, hogy az ellenállhatatlan vágyat ébresszen azokban, akik blogodat és hírleveledet olvassák, akkor ne a tulajdonságokat sorold; a mosogatás szó, bár tökéletesen és egyértelműen lefedi a szóban forgó, gazdára váró házimunkát, mégsem vonzó, mi több, automatikus ellenkezést vált ki a legtöbb emberből (még ha nem is mondja).
De a megfelelő szavakat használva…
Kapisgálod már?
Te mivel tudnád vonzóbbá tenni saját termékedet?