Az egyik leggyakoribb kérdés, amit szövegíróként kapok (mégsem szerepel a GYIKben):

megrendeltem a marketingszöveget. Akkor most hogyan tovább?

A kérdezők, meg az újonnan érkezettek kedvéért összeszedtem néhány pontban, mire is kell számítani, ha szöveget rendelsz tőlem.

  1. Megrendeled a szöveget.
    Ha szerencsém van, minden fontos részletet leírtál/elmondtál a megrendelés során. Ha nincs, akkor a 3-as pontot szorozd meg kettővel:)
  2. A téma kutatása
    Alaposan elolvasom a honlapodat (ha van), a konkurensed honlapját, feltúrom a szakirodalmat és nem félek megkérdezni barátunkat, a Google-t sem.
  3. Kérdések
    Nagyon valószínű, hogy ezen a ponton kb. 1 000 kérdést fogok feltenni. Olyanokba is belekérdezek, aminek szemmel láthatóan semmi köze a végső szöveghez, de nekem egyszerűen tudnom kell, hogy jobban belelássak a szakterületedbe, vagy akár a célcsoportod fejébe.
  4. Inkubálás
    Ebből a szakaszból te nem sokat fogsz látni: ilyenkor csak mélázok a téma fölött, vagy látszólag valami egészen mással foglalkozom (lásd az ihletgyűjtő cikksorozat első és második része:))
  5. Írás
    És igen, egyszerre belém csap az ihlet, füstölni kezd a billentyűzet és egy szuszra (vagy kettőre) megírom a szövegedet. Nem szoktam vázlatot írni, elmetérképet is csak úgy magamnak, ezért már első körben “kész” szöveget fogsz kapni, kerek mondatokkal, átgondolt mondanivalóval.
    Ha több szöveget rendeltél, vagy olyan hosszabb szöveget, ami szakaszokra bontható, akkor első körben csak egy kisebb egységet készítek el, hogy összecsiszoljuk a stílusunkat – lásd következő pontok. Ha már többedszer rendeltél tőlem és összeszokott páros vagyunk, vagy csak egy szöveget kértél, akkor értelemszerűen megkapod egyszerre az egészet.
  6. Egyeztetés
    Elküldöm a szöveget és várom a véleményedet. Ha elsőre tetszik, akkor a következő néhány pontot kihagyjuk:)
  7. Javítás, csiszolás
    Ha valami nem olyan lett, amilyet elképzeltél, vagy jobb ötleted támadt, vagy rájöttél, hogy valamit rosszul magyaráztál el, egyszóval ha bármilyen probléma akadt az elkészült marketing szöveggel, akkor itt jön az a rész, hogy kijavítom, az elképzelésedhez igazítom. Van, akivel elsőre megtaláljuk a közös hangot, és van, akivel több levélváltás szükséges. Olyan is van, aki először maga sem tudja, mit szeretne, de néhány beszélgetés és szöveg-verzió után mindig kiderül:)
  8. Új szövegverzió elküldése
  9. További szövegek elkészítése
  10. A 6-8-as pontok ismétlése, amíg szükséges:D
  11. Kész a szöveg, elfogadva! (Ez a kedvenc részem)
  12. Fizetés
    Igen, jól látod, eddig nem kellett fizetned. Sem a teljes árat, sem előleget, semmit; egy fillért sem kérek tőled, amíg el nem fogadtad a szöveget.
  13. A szöveg a tiéd, használd egészséggel:)
  14. Átlagosan két hét múlva küldök egy kérdőívet, amiben többek között megkérdezem, hogy vált be az új szöveg. Ha úgy érzed, hogy még egy icipici csiszolás ráfér, a szöveg egyszeri módosítását ilyenkor ingyen elkészítem neked.

Ennyi:)

Igen, 12 pont elsőre soknak tűnhet, úgy fest, mintha hetekig tartana a dolog.
Hihetetlen, de ha elérhető vagy és nem kell sokat várnom a válaszokra és az egyeztetésekre, akár 48 órán belül a honlapodra kerülhet a szöveg!

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak