Ha nagyon nem jön az ihlet a szövegek írásához, hasznos lehet egy kis klasszikus zene. Verdi fenn említett operája, különösen annak a győzelmi menete feltölti az embert energiával és kedvet csinál a munkához.
Az AIDA mégsem ezért fontos.
Ez ugyanis egyben egy betűszó is, ami a szövegírás egyik legismertebb szabályát foglalja össze, vagyis:
A Attention (Figyelem)
I Interest (Érdeklődés)
D Desire (Vágy)
A Action (Akció)
FÉVA-ként azért rosszabbul hangzik, az F.ÉVA meg olyan, mintha a rendőrségi hírekből származna, ezért maradjunk inkább Amonasro etióp király lányánál, a szerencsétlen rabnőnél.
Attention – Figyelem!
Hogyan? Egy királylány, aki rabnő? Ugye, hogy máris felkeltettem a figyelmet? Ha az lenne a célom, hogy az Index címlapjáról is sokan kattintsanak erre a bejegyzésre, vagy hogy bekerüljek a Blikkbe, akkor valami olyan címet adtam volna neki, hogy „Rabságban sínylődik az etióp király kedvenc lánya!” Az Attention, vagyis a figyelem felkeltésének eleme ugyanis leggyakrabban a címekben, címsorokban, hírlevéltárgyakban szükséges, hogy rávegyük az embereket az olvasásra, kattintásra, megnyitásra.
Interest – Érdeklődés
Ha az olvasó már ránk figyel, akkor nincs más hátra, mint felpiszkálni az érdeklődését is. Vagyis elérni, hogy kíváncsi legyen rád.
A legtöbben itt szokták elrontani; azt hiszik, hogy ha övék a figyelem, akkor már nyugodtan kezdhetnek saját termékükről beszélni, pedig az a rész még messze van!
Először az olvasó lelkével kell foglalkozni. Az ő problémáival.
Ugyanis minden ember érdeklődésének középpontjában – most figyelj, dobpergés! – saját maga áll.
A fenti példánál maradva, elmesélhetem, hogy milyen rossz lenne neked, ha rabságban sínylődnél, mint az etióp királylány. Vagy már sínylődsz is?
Milyen gyorsan írsz meg egy blogbejegyzést?
Mennyi idődet emészti el egy hirdetés megírása?
Mennyire volt hatékony a legutóbbi szórólapod?
Desire – Vágy
Végre elérkeztünk ahhoz a részhez, ahol végre te mesélhetsz magadról és a termékedről! Persze csak óvatosan; nem tényeket felsorolva, hanem az olvasó vágyálmait kivetítve.
Én például tudom, hogy szabadíthatnám ki a gyönyörű királylányt (avagy királyfit) a rabságból.
Tudom, hogy készülnek varázslatos sales-oldalak.
Szeretnéd, ha neked csak a tényleg fontos munkával kellene törődnöd, a honlapod pedig épül magától?
Szeretnéd, ha hétről-hétre frappáns hírlevelek potyognának az égből?
Van egy varázspálcám, amivel hipp-hopp készítek neked egy blogbejegyzést. Egy hírlevelet. Egy reklámot. Bármit, amit csak szeretnél. Csak csettintesz (kattintasz) egyet és már küldöm is!
Action – Akció!
-20% az első 50 megrendelőnek!
Nem, vicceltem. Az akció nem azt jelenti, hogy hatalmas, piros számokkal dobálózunk.
Az akció most azt jelenti, hogy cselekvésre ösztönzöd az olvasódat. Valamire megkéred. Valamire utasítod. Valamire finoman ráveszed. Ahogy a stílusod megengedi.
A lényeg az, hogy derüljön ki számára egyértelműen, hogy mit kell tennie. Ne ködösíts, ne beszélj virágnyelven.
„Kattints ide!” „Rendeld meg!” „Kérj árajánlatot!”
Lájkolj! Szólj hozzá!
Képek forrása: pixabay.com, freedigitalphotos.net
Szeretnél megtanulni szöveget írni?
Ebben tudok segíteni. Van egy online tanfolyamom, ami után
- Könnyen és gyorsan megy majd az írás
- Tudod, mire harap a célcsoportod, milyen érvekkel tudod vásárlásra bírni
- már a weboldal tervezésekor tisztában vagy azzal, hogy milyen tartalmat akarsz rá tenni – a webes a szöveghez illeszti a designt, így igazán hatékony lesz a honlapod.
A tanfolyamra csak 20 ember jelentkezhet, ha biztosan nem akarsz lemaradni, akkor iratkozz fel az értesítőre – azonnal szólok, amikor aktuális!
Addig is bónuszként elküldöm neked az 5 tipp, hogy úgy blogolj, akár egy profi! című tudásanyagomat, ami segít, hogy akár 10 perc alatt meg tudj írni egy blogbejegyzést!
Trackback/Pingback