Szeretetmárka, szeretetmarketing – bár nem nevezzük nevén, sőt, talán nem is tudjuk, hogy így hívják, de nap mint nap találkozunk ezekkel a fogalmakkal. Sőt, magunk is szeretnénk a fogalom részévé válni.
Főiskolás korom
ban volt egy fiatal tanárnőnk, aki nem érdemelte ki azt a figyelmetlenséget, amit óráin neki szenteltünk. Akkor csak fél fülemet tartottam oda, ma már bánom, hogy nem jegyzeteltem szorgalmasan az óráin, hiszen azt tartom az üzleti kommunikáció alapjának, amit akkor ő próbált ellenálló kis fejeinkbe verni. Persze esélytelen volt szegény az utolsó félévben olyan tantárggyal, ami nem volt államvizsga-anyag…
Visszatérve a szeretetgazdaságra: ő akkor arról beszélt, hogy amikor már minden eladható és mindent el is adunk, akkor két választásunk lesz; vagy utolsó lehetőségünket, a szeretetet bocsájtjuk áruba, vagy pedig az áruba kell belevinni a szeretetet. Ezt nevezik szeretetgazdaságnak.
Az előbbi megoldás természetesen nem lenne túl szép dolog; azt jelentené, hogy már semmi nem marad, ami emberré tesz minket, mindent csupán a pénz mozgat.
A második megoldás viszont a gazdaság, sőt, az egész emberiség új fejlődési szakasza lehet.
„Ahhoz, hogy a nagy márkák életben maradhassanak, el kell érniük, hogy vásárlói feltétlen hűséget érezzenek irántuk.” Kevin Roberts, CEO Worldwide, Saatchi & Saatchi
A dolog nagyon egyszerű: mind azt akarjuk, hogy az emberek szeressék a termékeinket vagy szolgáltatásainkat és az még több bevételt hozzon nekünk. Köztudott tény ugyanis, hogy az emberek döntéseiket legtöbbször érzelmi alapon hozzák.
Utólag persze racionalizálunk, de a választás igazából mindig a szívünkben születik, vagy a tudatalattinkban, vagy nevezzük, ahogy akarjuk, lényeg, hogy az agy már csak utólag szól bele a dolgokba, amikor megmagyarázza, hogy miért is ez volt a helyes döntés.
A képlet egyszerű: több szeretet = több vásárló.
És ez a képlet akkor is igaz, ha a konkurenciád olcsóbban kínálja ugyanazt a terméket, hiszen téged már szeretnek az emberek.
Könnyű persze okosakat idézni olyan nagy cégek vezetőitől, mint a Saatchi & Saatchi, akiknek hatalmas marketingbüdzsé áll rendelkezésére ahhoz, hogy ezt a szeretetet kiváltsák vásárlóikból. De a jó hír, hogy a kicsik sincsenek elveszve. Sőt!
Világhírű szeretetmárkává válni meglehetősen sok erőfeszítést kíván, de a saját közvetlen környezetedben belopni magadat az emberek szívébe – nos, ez egyáltalán nem olyan bonyolult.
Minél kisebb a vállalkozásod, annál közelebb vagy ugyanis saját megrendelőidhez, így könnyebb a „fejükbe látni”: kitalálni, mivel elégedetlenek, mire vágynak, mivel tudod megfogni őket, hogy legközelebb is tőled vásároljanak. És legfőképpen: képes vagy az ő nyelvükön kommunikálni.
Ne becsüld alá ezt a lehetőséget!
Ezeket olvastad már?
-
Blog = tartalommarketing?"Igen, van rendszeresen frissülő blogom. Akkor az már tartalommarketing, ugye?" kérdezik olykor a marketingben kevésbé járatos vállalkozók. A válaszom... ...Nem. ...Igen. ...Talán. A "tartalommarketing" kifejezés 2014-ben robbant be igazán a…
-
Az ideális kulcsszósűrűség "Tudsz keresőoptimalizált szöveget írni nekem? Milyen arányban használod a kulcsszavakat?" - hangzik el a kérdés gyakran az ügyfelektől. A kulcsszavakat - és azok megfelelő arányát - sokan egyfajta varázslatként képzelik el…
-
Blog = tartalommarketing?"Igen, van rendszeresen frissülő blogom. Akkor az már tartalommarketing, ugye?" kérdezik olykor a marketingben kevésbé járatos vállalkozók. A válaszom... ...Nem. ...Igen. ...Talán. A "tartalommarketing" kifejezés 2014-ben robbant be igazán a…