fbpx

Azon gondolkodsz, hogy kiszervezed a szövegírást?
Nagyon jól teszed!
Egy jó szövegíró rengeteg gondot vehet le a válladról, időt spórol neked, amit a vállalkozásodra – vagyis pénzkeresésre – töltheted.
Tehát a szövegírás kiszervezésével igazából pénzt keresel:)

Ám mielőtt felkeresel egy szakembert, van néhány dolog, amit feltétlenül át kell gondolnod a leendő szövegeddel kapcsolatban…*

Íme egy rövid checklist:

  1. A szöveg célja
    A marketing kommunikációnak mindig célja van. A weboldaladon, a facebookon, a hírleveledben, a hirdetéseidben… mindig azért szólalsz meg, mert el akarsz érni valamit, nem?
    Mit szeretnél ezzel a szöveggel?
    Bizalmat építeni? Hírlevél feliratkozókat szerezni? Emberközelibbé tenni a vállalkozásodat? Hozzon közvetlen megrendelést?
  2. A szöveg formája
    Igen, jól látod, ez csak a második pont, nem az első; előbb a cél, utána a forma!
    Úgy is mondhatnám: a cél szentesíti az eszközt.
    Eladásra nem feltétlenül a blogbejegyzés a leghatékonyabb forma, mint ahogy a sales-oldal sem biztos, hogy lájkolókat fog hozni. (Nem is kizárt, de az már egy másik bejegyzés témája:))
    Tehát, mi lenne a legpraktikusabb? Egy blog? Sales oldal? Vagy egy teljes weboldalra van szükséged?
  3. Hogyan érje el a célját?
    Ha megvan a forma, akkor érdemes előre megbeszélni a végleges kialakítást is; hogyan lesz megformázva az oldal? Milyen call-to-actiont kell elhelyezni rajta? Felugró ablakot tervezel? Azonnali megrendelési űrlapot? Hova mutatnak majd a linkek?
    Sokszor ezek az információk is befolyásolják a szöveg kialakítását.
  4. Mi legyen a szöveg témája? Hol találni hozzá megbízható anyagot?
    Nagy valószínűséggel jobban értesz a témádhoz, mint a megbízott szövegíró – hacsak nem szövegírás témában rendelted meg:)
    Egy jó szövegíró természetesen maga is folytat kutatásokat a témádban, de ez nem jelenti azt, hogy nincs szüksége az iránymutatásodra. Nem kötelező, de sokat segít, ha néhány anyaggal segítesz, megmutatod, hogy hol találni hiteles információt és melyik forrást kell messziről elkerülni
  5. Ki a célcsoport? Honnan jöttek és mit csinálnak? Kit szólítson meg a szöveg?
    Vigyázz, a „küldöm mindenkinek, aki szereti” itt sem jó válasz!
    Azt nyilván tudod, hogy ki a célcsoportod úgy általában, de most ne csak az jusson eszedbe, hogy „a 30-35 éves nők, akiknek 2 gyerekük van”, hanem arra is gondolj, hogy hol és milyen szituációban fog találkozni a szövegeddel. Ehhez nem kell jósnőnek lenni, sok esetben a forma már tartalmazza a megoldást: ha facebook-posztot írsz, akkor valószínűleg a hírfolyam görgetése közben találkoznak majd vele, ha sales oldalt, akkor egy linkről kattintanak át… de érdemes figyelni a statisztikáidat is, abból is sok mindenre felkészülhetsz!

+1 bónusz: Egyeztetés, egyeztetés, egyeztetés!

Vannak olyan szövegek, amiket egy jó szövegíró könnyedén kiráz a kisujjából: a megadott információ alapján nem nehéz elkészíteni egy blogbejegyzést, vagy egy átlagos hírlevelet.
De vannak olyan műfajok, ahol szoros együttműködésre van szükség, ahol nem úgy megy a munka, hogy elmondod a feladatot és megkapod a kész szöveget. Egy feliratkoztató oldal, sales oldal, vagy akár a weboldalad főoldala sokkal több együttműködést kíván, itt több kérdés merül fel, és szó szerint a zsebedre megy a szöveg sikeressége! Ehhez hasonló komolyabb anyagokhoz érdemes több szövegvariációt készíttetni és folyamatosan tesztelni. Az AB tesztek során még sok apróság derülhet ki…
(Ha a bekezdés második fele kissé kínai, ajánlom Cser Hajnalkát, aki otthonosan mozog a kódok világában:))

*A bejegyzésben szereplő checklist kis módosítással más marketing anyagokra is értelmezhető:ha  grafikát, szórólapot vagy weblapot rendelsz, akkor is érdemes átgondolni ezeket a pontokat!

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak