Összeírtam a 12 leggyakoribb kérdést, amit az expon feltettettek a marketing szövegírással kapcsolatban. Az 1. részt itt olvashatod, és most jöjjön a folytatás – ezek már az igazán hardcore témák:)

6. Minden témában tudsz írni?

Hááát… ezt azért nem mondanám, de a legtöbb témával elboldogulok. Írtam már galambriasztásról, jobb agyféltekés rajztanfolyamról, autókulcs másolásról, készítettem interjúkat aktmodellekkel, és írtam cikket hidrogéncellás technológiáról is.

De vannak kevésbé szeretem témák, például pénzügyi, jogi területekkel nem szívesen foglalkozom – de volt már ilyen ügyfelem is.

7. Tényleg minden témához értesz is?

Nem, de ez nem is baj. A könnyebb témákkal egyedül is elboldogulok, de ha komolyabb szakértelem kell, például műszaki, vagy orvosi területről van szó, akkor egy kicsit több segítséget fogok tőled kérni. Ne aggódj, nem kell mindent megtanítanod: nem kell kijárnom az orvosi egyetemet ahhoz, hogy például cikket írjak az influenza elleni védőoltás előnyeiről.

8. Van olyan téma, amit nem vállalsz el?

Nem vállalok el olyat, ami törvénybe, vagy erkölcsbe ütközik: nem adok tippeket például autófeltörésre, vagy nem propagálom az állatok bántalmazását. Nem hazudok: ha valakinek egy koszos kisbüféje van a világ végén, nem fogom azt írni róla, hogy ez itt a következő Michelin-csillagos étterem a belváros szívében. Az a célom, hogy hatékony marketingszövegekkel a jó vállalkozások jó hírét segítsek még több emberhez eljuttatni, nem pedig az, hogy minél több embert átvágjunk.

Ezen felül létezik nálam egy konkurenciavédelem, ami azt jelenti, hogy egyetlen ügyfelem konkurenciájának sem dolgozom. Ha már van például egy egyedi kutyafelszerelésekkel foglalkozó ügyfelem, akkor egy másik, kutyafelszerelésekkel foglalkozó vállalkozásnak nem tudok írni. Ez a védelem az együttműködés vége után még hónapokig fennáll.

9. Hogy tudsz helyettem szöveget írni? Hiszen az én vállalkozásomat csak én ismerem igazán.

Igen, ez így van. De nekem nem kell ismernem a vállalkozásodat, sőt! Ez egy gyakori tévhit…
Ahogy korábban is mondtam, nem kell nekem orvosi egyetemet végezni ahhoz, hogy jó cikkeket írjak:)
Sokan hajlamosak vagyunk szakbarbárrá válni egy kicsit, és szakmabeliként tekinteni az olvasóra, ami a legtöbbször nem vezet eredményre. Épp ezért jó egy külső szövegíróval dolgozni: laikusként olyan kérdéseket is felteszek, olyan szemszögből nézek a vállalkozásodra, ami sokkal inkább az olvasóidra jellemző, így olyan tartalmat tudunk adni neki, ami igazán érdekli.

Természetesen szükségem lesz arra, hogy átadj néhány információt, és valószínűleg menet közben is lesz pár kérdésem, de nem kell a vállalkozásod legapróbb részleteit ismernem. Az együttműködés legelején megkérlek, hogy tölts ki egy adatlapot a releváns szövegekre vonatkozóan, illetve azt fogom még kérni, hogy a kész szövegeket te is olvasd át, véletlenül se maradjon benne szakmai tévedés, ha esetleg félreértettem volna valamit.

10. Akkor ez nem is fog nekem olyan sok időt felszabadítani…

Dehogynem! Az első időszakban valóban sokat fogok kérdezni, amíg kiismerem a vállalkozásod és a stílusodat, de idővel egyre kevesebb időt kell beletennem. Volt olyan ügyfelem, akivel havonta 1×8 percet (!) beszéltünk telefonon – és utána már csak a kész szövegeket kellett feltöltenie.

11. Kérhetnék egy próbamunkát?

Amennyiben próbamunka alatt ingyenes munkát kérsz, akkor sajnos a válaszom nem. De ne aggódj, nem kell a pénzedet kockáztatnod: a munkáimra mindig 100% elégedettségi garanciát vállalok, ami azt jelenti, hogy  ha elégedetlen vagy a szöveggel, akkor azt újraírom vagy javítom. Ha úgy érzed, hogy egyáltalán nem találjuk a közös hangot, akkor pedig visszaadom a pénzedet.

Ezzel kapcsolatban 2 tudnivalód van:

  1. Szólj időben! Ha a szövegre 7 napig nem jelzel vissza, automatikusan elfogadottnak tekintem.
  2. Ha viszont a B terv lép életbe, vagyis visszaadom a szöveg árát, akkor a szöveg az enyém marad, tehát nem használhatod fel.

Nincs sértődés, nincs hiszti, nincs probléma. A szövegírás során fontos, hogy ráérezzek a stílusodra, ehhez pedig kell a „kémia” kettőnk között. Ritkán, de előfordul, hogy nem tudok rád hangolódni, de nem kell, hogy ezt a pénzed bánja!

12. Te írod a szövegeket?

A szövegek nagy részét én írom, de van segítségem a blogokban, cikkekben, vázlatokban. A komoly szakmai tudást igénylő szövegek – weboldalak, sales oldalak – mind az én kezeim alól kerülnek ki, illetve minden szöveget személyesen ellenőrzök, szerkesztek és finomítok, függetlenül attól, hogy ki írta – így lesz mindegyik 100%-ban hamisítatlan, eredeti Webszövegek termék.

Olyan kérdésed van, amire itt nem kaptál választ? Tedd fel kommentben és hamarosan válaszolok neked is!

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak