Ahogy a korábbi posztomban már írtam, a Marketing Exponak nem az volt a legnagyobb eredménye, hogy lett egy csomó új megrendelésem (bár nyilván ez sem elhanyagolható), hanem az, hogy élőben beszélgethettem egy csomó vállalkozóval, megtudhattam, mire kíváncsiak igazából, akik a marketing szövegírás iránt érdeklődnek.

Most egy csokorral hozok azokból a kérdésekből, amiket ott kaptam – hátha benned is felmerült már valamelyik, csak még nem tudtad, vagy nem akartad feltenni:)

1. Mi az, hogy webszövegek?

A legtöbben a „cégnevet” látták meg először, így elég sokan kérdeztek rá, hogy pontosan mi is ez. A vállalkozás azért kapta anno a webszövegek nevet, mert elsősorban online szövegírással foglalkozom, bár a valóságban szívesen írok offline marketing szövegeket, például szórólapokat, újságcikkeket is. Sőt, immár 5 könyv megírásában is részt vettem, mint szellemíró:)

2. Miért éri meg nekem kiszervezni a szövegírást? Hiszen én is tudok írni…

Több oka is lehet annak, hogy egy vállalkozó úgy dönt, hogy marketing szövegírót bíz meg a szövegei elkészítésével.

  1. Van, aki nem szeret írni, és inkább másra bízza a feladatot
  2. Van, aki szeret(ne) írni, de úgy érzi, hogy nem túl jók az írásai
  3. Van, aki szeret és tud is írni, de inkább csak úgy kedvtelésből csinálja, nem tervezetten, csak olyan ahogy-esik-úgy-puffan-rendszer szerint. Ők jellemzően abban kérnek segítséget, hogy a szövegek összhangban legyenek a céljaikkal
  4. Van, aki szeret és tud is írni, de inkább szépirodalmi jelleggel, és a szövegei nem konvertálnak
  5. És van, aki úgy érzi, hogy az értékes idejét inkább a vállalkozása fejlesztésre, a termékek előállítására, vagy olyan területre fordítja, ami konkrét bevételt hoz. „Bízza a szövegírást másra, a pénzt vigye fel a padlásra!
  6. …és van, hogy egyszerűen csak arra van szükség, hogy valaki friss szemmel nézzen a témádra.

3. Milyen szövegeket tudsz írni?

Elsősorban blogokat, hírleveleket, sales oldalakat, cikkeket, weboldalakat szoktam írni, de más szövegekkel is fordulhatsz hozzám. De azt nem állítanám, hogy „minden, ami szövegírás”, mert például szlogenekkel nem szívesen foglalkozom.

4. Hogyan írod a szövegeket?

Hát… leginkább a kezemmel.

Viccen kívül: a szövegírás általában 10 lépésből áll (de ez lehet kevesebb is):

  1. Ajánlatkérés
  2. Brief (információs lap) kitöltése
  3. Adminisztráció: szerződés, előleg
  4. A téma kutatása.
  5. Írás
  6. Egyeztetés, Javítás, csiszolás
  7. Új szövegverzió elküldése
  8. További szövegek elkészítése
  9. Az 5-8-as pontok ismétlése, amíg szükséges:D
  10. Kész a szöveg, elfogadva!

5. Kié a kész szöveg szerzői joga?

Magyarországon a szerzői jog elidegeníthetetlen, tehát az továbbra is nálam van, DE a szerződés aláírásával megkapod a szöveg felhasználási jogát, vagyis publikálhatod akár több helyen is (pl. ha sales oldalt rendeltél, attól még szórólapra is ráteheted a szöveget), lefordíthatod, és egy sereg dolgot csinálhatsz még vele. Igény szerint szerkesztheted, át is írhatod, bár erre mindig szoktam javasolni, hogy egyeztessünk. Szívesen segítek úgy átszerkeszteni, hogy igazán hatékony legyen!

Ez tehát a kérdések 1. fele – hamarosan jön a folytatás!

A cikk 2. részét itt olvashatod.

Ahol a figyelemfelkeltő, ellenállhatatlan, hatékony webszövegek születnek.

Szolgáltatások

  • Marketing szövegírás
  • Tartalommarketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Sales oldalak